Sticky

Sonos 9.3 nu beschikbaar

Reputatie 4
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 2337 Reacties
Sonos versie 9.3 is nu beschikbaar met verbeterde prestatie en betrouwbaarheid van het Sonos systeem.

Automatische updates is als optie aan het Sonos systeem toegevoegd in versie 9.2, mocht je dit al hebben ingesteld dan blijft je systeem up to date zonder verdere handelingen.
Mocht het automatisch updaten van apps in de Appstore of Playstore niet aanstaan, dan zul je mogelijk de app op de telefoon of tablet nog handmatig van een update moeten voorzien.
Tevens zal de Sonos software een melding in de app geven als de app niet up-to-date is, als de speakers wel op een hogere versie gezet zijn.

Systeem vereisten en waarschuwingen.

Minimale OS vereisten
  • Android 5.0 of hoger.
  • iOS 10 of hoger.
  • macOS 10.11 of hoger.
  • Windows 7 of hoger.
Besturingssysteem iOS 9 en Android 4.x zijn nu deels ondersteund.
Toestellen op deze software versie kunnen nog bladeren, zoeken en muziek afspelen.
Andere functies zoals het toevoegen van nieuwe speakers, het aanpassen van bepaalde instellingen zoals bijvoorbeeld muziek-diensten, of het opzetten van een nieuw Sonos systeem, vereist de Android versie 5.0 of iOS 10 of hogere software versies.

24 Reacties

Na het draaien van de update kan ik radiokanalen van Juke niet meer afspelen, die zijn niet meer beschikbaar. Is dit een bekend issue?
Reputatie 4
Badge +2
Nee, geen bekend probleem, neem hier graag contact met onze support afdeling voor op.
Ik krijg spotify niet meer werkend na de update
Ik zie dat heel veel mensen hetzelfde Spotify probleem ervaren. Een reactie van Sonos zou wel fijn zijn.
Heb hetzelfde probleem na de update...spotify werkt niet meer
Hallo Sonos medewerkers! Graag een reactie/oplossing voor de vele problemen na software update 9.3
Bij mij ook na de update geen Spotify meer. Graag een oplossing!
Badge
Hier ook hetzelfde Spotify probleem.
Bij mij werkt Spotify ook niet meer. Graag reactie op korte termijn
Werkt weer
Uit zichzelf of heb je iets gedaan?
Badge
In de sonos app werkt spotify nog wel
@dennis uit zichzelf
Spotify connect werkt heel onregelmatig, traag en vaak helemaal niet na update
Updaten naar versie 9.3 lukt niet en word afgebroken.
Krijg de mededeling De Sonos-controller is niet geinstalleerd. De rest van de update kan niet worden voortgezet.

Hoe kan dit worden opgelost?
Sinds de update is het hele systeem (vooral de app) heel erg traag geworden. Als de muziek afspeelt, geeft de app aan dat er niets wordt afgespeeld ?!?!?!?
Marcel herbig schreef:

Werkt weer

Spotify had gisteren problemen (https://downdetector.com/status/spotify/news/231706-problems-at-spotify-2) -
Reputatie 1
Aan Sonos,

Sinds de nieuwe update 9.3 ondersteunt de Sonos app mijn Apple IPad mini (iOS 9.3.5 max) niet meer omdat minimaal iOS 10 nodig is. De ipad mini wordt gebruikt voor de Play 1 in de slaapkamer, IPad Air wordt gebruikt voor de playbar in de woonkamer. Voor waar de play 1 gebruikt wordt, afspelen internet radio (wekker) en muziek uit m'n netwerk, volstaat de de Sonos versie 9.2 of ouder. Is er een manier om app versie 9.2 weer te kunnen installeren?
Laura- schreef:

Na het draaien van de update kan ik radiokanalen van Juke niet meer afspelen, die zijn niet meer beschikbaar. Is dit een bekend issue?

Issue bleek opgelost na het opnieuw toevoegen van de juke kanalen aan mijn lijst.
Badge
App op mijn Android toestel loopt continue vast na update. Dit probleem had ik eerder niet. Sinds 9.3 wel.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Henrie, ik wil je verzoeken om de app even compleet te verwijderen van je mobiel, deze uit en aan te zetten en dan weer de app te installeren.
Reputatie 1
Badge
Leuk die 9.3 update, we zitten bijna in 2019 waar blijft de DTS ondersteuning voor de Sonos Playbar? en de mogelijkheid voor 7.1 surround sound zou ook leuk zijn.

ik vraag al jaren voor deze 2 updates maar het schiet niet op bij Sonos...
Reputatie 1
Badge +2
Ik denk dat je dan een verkeerde investering gedaan hebt. Mijn verwachting is dat dat er niet zal komen, in ieder geval niet voor de huidige generatie Sonos. Ben ook benieuwd naar de reactie die je van Sonos hebt ontvangen op je al jaren gestelde vragen. Maak mij sterk dat dit nooit is toegezegd.
Reputatie 4
Badge +2
Ben ook benieuwd naar wat wij zouden hebben aangekaart, officieel doet Sonos namelijk geen uitspraken over toekomstige functies en producten, en hebben wij nooit gemeld dat er een 7.1 installatie of DTS mogelijkheid is.

Zelf persoonlijk kijk ik mijn films via XBMC Kodi, een media software waar je films en dergelijke op kan inladen, te installeren op verschillende besturings systemen.
Deze Kodi geeft mij de mogelijkheid om een DTS signaal terug te zetten naar Dolby Digital 5.1
Weet dat het kwalitatief waarschijnlijk niet het DTS signaal zal evenaren, maar ik kan DTS films kijken die als Dolby 5.1 doorkomen, waarin mijn surround speakers in ieder geval iets van een functie hebben.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen