Sonos 9.0 – Ondersteuning voor Sonos Beam en AirPlay 2

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 970 Reacties
Met Sonos 9.0 ondersteunen we de Sonos-software voor de nieuwe Sonos Beam, de intelligente soundbar voor in de woonkamer. Meer informatie over de Sonos Beam vind je in de aankondiging hier. Je kunt de Beam bestellen en meer informatie vinden op Sonos.com.

Om de Beam aan je systeem toe te voegen, moet Sonos worden bijgewerkt naar versie 9.0.

AirPlay 2 nu beschikbaar op Sonos

Met 9.0 op Sonos One, Sonos Beam, Playbase en Play:5 (2e generatie), kun je audio via AirPlay 2 naar Sonos streamen. De audio van de AirPlay 2 komt van je apparaat, een iPhone bijvoorbeeld, en speelt rechtstreeks naar de Sonos-speler die je selecteert. Je kunt ook een willekeurige combinatie Sonos-spelers met een voor AirPlay geschikte Sonos-speaker groeperen om AirPlay 2 overal in huis te gebruiken. Gebruik Siri + AirPlay 2 vanaf je iPhone of iPad nadat je de Sonos-speakers aan de Woning-app van Apple hebt toegevoegd.

Meer informatie over AirPlay 2 en Sonos vind je hier.

Overige wijzigingen

Met deze release is Trueplay Tuning van Sonos-spelers ook mogelijk met de iPad 6. Meer informatie over Trueplay op Sonos vind je hier, waaronder stappen voor het tunen van je Sonos-speakers.

Vanaf Sonos 9.0 moeten systemen aan een Sonos-account zijn gekoppeld. Maak een Sonos-account aan met je e-mail en je kunt meer speakers toevoegen, nieuwe functies krijgen en veilig je nieuwe streaming apps integreren. Meer informatie over Sonos-accounts vind je hier.

Deze software-update biedt ook verdere probleemoplossingen en betrouwbaarheidsverbeteringen.

Systeemvereisten, meldingen en waarschuwingen

Minimale OS-vereisten
  • Android 4.4 of hoger
  • iOS 9 of hoger
  • macOS 10.10 of hoger
  • Windows 7 of hoger

Let op: Veranderingen vergrendelingsscherm voor iOS

Het zal niet langer mogelijk zijn je Sonos-systeem te besturen vanuit het vergrendelingsscherm van je iPhone of iPad, inclusief het gebruik van de harde volumeknoppen vanuit het vergrendelingsscherm, als je een Apple TV of ander AirPlay-compatibel niet-Sonos-apparaat hebt met AirPlay ingeschakeld. Het is nog steeds mogelijk de volumeknoppen te gebruiken vanuit de Sonos-app. Meer informatie.

Let op: Android 4.3 wordt gedeeltelijk ondersteund

Vanwege de veroudering en de technische beperkingen van Android 4.3 kan de versie van dat besturingssysteem niet langer alle functies van Sonos ondersteunen. Android 4.3-toestellen kunnen met de nieuwste Sonos-app nog steeds door muziek bladeren, ernaar zoeken en het afspelen. Minder alledaagse functies, zoals het toevoegen van nieuwe speakers, het aanpassen van je muziekservices of het installeren van een nieuw Sonos-systeem vereisen Android 4.4 of hoger. Zie onze Sonos-systeemvereisten voor alle details.

7 Reacties

Badge
Beste Ryan,

Ik schrok me straks helemaal lam toen ik las dat de bediening op vergrendelscherm én de hardware-knoppen niet meer bruikbaar zijn als je Apple apparaten in huis hebt met AirPlay !😳, wik hebben een bovengemiddeld groot sonos-systeem in huis en wij maken hele dagen gebruik van deze functies. Jullie snappen dan toch wel dat dit een stap is die bij ons zeer negatief binnenkomt. Ik ben een groot sonos-fanaat maar dit soort wijzigingen zijn wel heftig. Er gebeuren vaker wijzigingen die niet altijd ten goede zijn, alsof ze dan bij SONOS even niets te doen hebben en dan maar weer iéts moeten bedenken voor een update. Je moet ook altijd maar meegaan met de updates. Wat jullie nu gedaan hebben ervaar ik als zeer negatief.
Badge
Ik begrijp dat het ene het andere soms in de weg zit maar hier moet toch een andere oplossing voor zijn?

Omdat ik dus af en toe vanaf iPads en iPhones naar Apple-tv stream is het niet meer mogelijk om sonos te bedienen zónder dat de app in het scherm staat? 👎
Ik heb de nieuwe update zojuist geinstalleerd. Ik zie alleen nog maar de play 5’s in een kamer staan al mijn andere speakers en groepen zijn weg!!! Wat is er aan de hand Sonos??? Niet blij. Ik ben zowie zo heel bang dat Sonos vergeet dat het alleen maar speakers zijn en dat al die zaken eromheen niet altijd verbeteringen zijn. Kan iemand mij helpen?
Roy Beijer schreef:

Ik begrijp dat het ene het andere soms in de weg zit maar hier moet toch een andere oplossing voor zijn?

Omdat ik dus af en toe vanaf iPads en iPhones naar Apple-tv stream is het niet meer mogelijk om sonos te bedienen zónder dat de app in het scherm staat? 👎

Helemaal eens. Desnoods twee verschillende apps uitbrengen...
Reputatie 3
Badge +2
Roy Beijer schreef:

Beste Ryan,

Ik schrok me straks helemaal lam toen ik las dat de bediening op vergrendelscherm én de hardware-knoppen niet meer bruikbaar zijn als je Apple apparaten in huis hebt met AirPlay !😳, wik hebben een bovengemiddeld groot sonos-systeem in huis en wij maken hele dagen gebruik van deze functies. Jullie snappen dan toch wel dat dit een stap is die bij ons zeer negatief binnenkomt. Ik ben een groot sonos-fanaat maar dit soort wijzigingen zijn wel heftig. Er gebeuren vaker wijzigingen die niet altijd ten goede zijn, alsof ze dan bij SONOS even niets te doen hebben en dan maar weer iéts moeten bedenken voor een update. Je moet ook altijd maar meegaan met de updates. Wat jullie nu gedaan hebben ervaar ik als zeer negatief.

Als er airplay toestellen in uw netwerk te vinden zijn, zal Apple zijn Airplay lockscreen laten zien, en de Sonos lockscreen hierdoor niet zichtbaar geven.
Wij hopen dat er in de toekomst verandering is, en zijn in overleg met Apple in de hoop dat dit aan te passen is.
Op het moment geeft Apple een hoger prioriteit aan zijn eigen lockscreen, en hierdoor zie je het Sonos lockscreen niet.
Weet dat officieel gezien, IPhone's en IPad's helemaal geen lockscreen hebben, wij hebben wat getweakt om een soort van lockscreen te creëren.
Lockscreens is meer een Android dingetje.

Tuur schreef:

Roy Beijer schreef:

Helemaal eens. Desnoods twee verschillende apps uitbrengen...

@jewece, je speakers zouden uiteraard allemaal gewoon netjes naar voren moeten komen, als dit niet gebeurt dan raad ik aan ons even telefonisch te contacten.

Sonos zal geen 2 apps uitbrengen, Sonos is te besturen via de Sonos software die hier voor gemaakt is, en het verder ook prima doet.
Sonos zal inderdaad vernieuwen en nieuwe functies aan het systeem toevoegen, verder is het niet zo dat er dingen niet meer mogelijk zijn, tenzij het qua ouderdom echt Out of Date raakt. (kijkende naar 10 a 15 jaar oude CR100 controller)
Wanneer komt AirPlay ondersteuning voor Sonos Play 1 beschikbaar?
Badge +1
Ga er maar vanuit: nooit
Alleen in combi met een wel AirPlay 2 ondersteunend apparaat. Hier is al veel over geschreven. Hardware van play 1 is niet geschikt.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen