Sonos 8.6 - Vernieuwingen aan de app en voor muziekbibliotheekshares met Windows

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 965 Reacties

Audio van Playbase opnieuw tunen

De audio van de Playbase is verbeterd met een verfijnd geluidsbeeld dat nog weider voelt. Daarnaast hebben we de equalizer aangepast met diepere bas, duidelijkere tv-dialogen en minder scherpe hoge frequenties.

Voer Trueplay tuning opnieuw uit na de update naar Sonos 8.6 om de Playbase te optimaliseren voor de kamer waarin hij staat.

Wijzigingen voor gedeelde bestanden in Windows

De Sonos-app voor Windows stelt nu muziekshares in met HTTP voor het delen van lokale bestanden, in plaats van met het nu verouderde SMBv1-protocol. Als je je muziekbibliotheek deelt met Sonos moet je de muziekshare na deze update opnieuw instellen.

Meer details over het instellen van een muziekbibliotheek vind je hier.

Andere wijzigingen in de app

We hebben de knop Nieuwe speaker toevoegen verplaatst naar onder het tabblad Meer in de Sonos-app voor iOS en Android. Dit maakt de knop beter vindbaar en bruikbaar om muziek naar nieuwe kamers in je huis te brengen.

De Sonos-app ondersteunt nu de Poolse taal.

Deze update biedt een aantal betrouwbaarheidsverbeteringen en probleemoplossingen.

Systeemvereisten

Minimum besturingssysteemvereisten
  • Android 4.3 of hoger
  • iPad 9 of hoger
  • macOS 10.10 of hoger
  • Windows 7 of hoger

Ondersteuning Android 4.3 wordt beperkt
Gezien de leeftijd en technische beperkingen van Android 4.3, kan deze versie van het besturingssysteem niet langer alle functies van Sonos ondersteunen. Apparaten met Android 4.3 kunnen met de meest recente Sonos-app nog steeds naar muziek browsen, zoeken en muziek afspelen. Voor minder algemene taken als het toevoegen van nieuwe speakers, het veranderen van muziekservices of het installeren van een nieuw Sonos-systeem is Android 4.4 of hoger nodig. Raadpleeg de Sonos-systeemvereisten voor alle details.

4 Reacties

Sinds 2 weken de Playbase met SUB aangeschaft en gecombineerd met mijn reeds bestaande Play1 set in een 5.1 opstelling. De muziek klonk "out of box" al super. Dus had nog geen True play Tuning uitgevoerd
vandaag de laatste updates geïnstalleerd, het lijkt nu wel of de muziek in een grote hal of badkamer draait.... vindt dit echt geen vooruitgang. Zelfs mijn vrouw (die niet heel kritisch is) hoorde dat het anders klonk.
Ga dan toch maar de "tuning" uitvoeren en hopen dat dit het geluid verbeterd.
Reputatie 1
Badge +1
Wat mij zorgen baart is dat de vereiste android versie weer is verhoogd. Bij een volgende update kan ik dan mijn mobiel niet meer gebruiken als het zo door gaat.

Ik ben zwaar voor een "standaard" versie die ongeacht je android versie toch kunt blijven gebruiken voor je systeem. Als ik een TV koop ktijg ik er een afstandsbediening bij, die blijft het ook gewoon doen!

Sommige mensen wisselen nou eenmaal niet zo snel van mobiel (om allerlei redenen).

En argumenten over security e.d. zijn in deze niet relevant :-)
Badge
Sinds de 8.6 update heb ik geen timer/slider bij het afspelen van AIFF songs. Zeer irritant, en op al mijn controllers.
Meer mensen die hier last van hebben?

Op het engelstalige forum is dit ook gemeld: https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/lost-track-times-on-upgrade-8-6-6808565
Reputatie 3
Badge +3
Dit is iets waar we op dit moment onderzoek naar doen, Egeltje, dit zal hopelijk binnenkort verholpen worden

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen