Sonos 8.3 - Verbeteringen navigatie en weergave

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 1007 Reacties
De nieuwste versie van de Sonos-app is nu beschikbaar. Er zijn een aantal grote veranderingen doorgevoerd waar sommigen van jullie al sinds de feestdagen naar uitkeken. We hebben hard gewerkt aan het realiseren van die verbeteringen van Sonos en daar gaat Oliver, een van onze belangrijkste productmanagers, iets over zeggen

Oliver, productmanager schreef:

Ik vind het fantastisch te mogen aankondigen dat Sonos 8.3 voor iOS en Android vandaag is vrijgegeven. We hebben de feedback op de nieuwe vormgeving van versie 8.0 hier in de Community goed in de gaten gehouden en in deze release zijn er een aantal veranderingendoorgevoerd rond de gebruikerservaring waar jullie denk ik heel blij mee zullen zijn!

Tabbladen overal zichtbaar

In oktober (versie 8.0) zijn we overgegaan op een navigatiebalk met tabbladen om het switchen tussen favorieten, kamers en het zoeken van content makkelijker te maken. We vinden dat dit een verbetering is voor de navigatie, maar lieten de tabbladen toch weg in het scherm 'Je hoort' om daar de focus op de content te houden.

Veel gebruikers voelden zich verloren in het scherm 'Je hoort', zonder die tabbladen. In versie 8.3 van de app hebben we tabbladen toegevoegd aan het scherm 'Je hoort', zodat de navigatiebalk altijd en overal in de app zichtbaar is.

Terug naar zwart

Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien in het screenshot hierboven is het scherm 'Je hoort' weer zwart, nadat we het in versie 8.0 juist helder wit hadden gemaakt. Het scherm 'Je hoort' is het meest gebruikte scherm van de app en veel van jullie vonden de fel witte achtergrond té wit, vooral met minder licht of als je 's avonds in bed ligt

We voeren tests uit onder gebruikers om te zien of de voorkeur uitgaat naar een lichte of een donkere app of een combinatie van beide. Tot dusver lijkt het erop dat de meesten helemaal geen voorkeur hebben of het liefst een mix willen. Onder de mensen met een voorkeur is zwart het populairst. Sommige mensen vroegen om een dag- en nachtmodus en we zijn nu aan het kijken hoeveel mensen zo'n functie zouden gebruiken. Alvast bedankt voor jullie feedback hierover. We blijven graag jullie mening ontvangen! Dit is een aspect waar we op het moment goed naar kijken.

Kamers krijgen de ruimte

De laatste grote veranderingen van deze update zijn de verbeterde gebruiksvriendelijkheid van het tabblad Kamers. In de vorige 8.0-release hebben we het tabblad Kamers ruimtelijker gemaakt. Die lay-out werkte prima voor gebruikers met een beperkt aantal kamers in de app, maar bleek erg onhandig te zijn voor mensen met vier of meer kamers. We hoorden van veel van jullie dat het onnodig veel moeite kostte om snel te zien wat er allemaal werd afgespeeld in je huis.

We denken dat deze veranderingen in het algemeen een fijne verbetering zullen vormen voor de meeste gebruikers en dat we hiermee de meest aangevraagde updates na onze 8.0-release hebben doorgevoerd. In de komende releases besteden we meer aandacht aan het scherm 'Je hoort', met name aan hoe je van en naar dat scherm navigeert en hoe je kamers groepeert en groepen opheft. Ook daarover hebben we veel interessante feedback gekregen. Hier maken we binnenkort meer over bekend. Hou het in de gaten!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

97 Reacties

Badge
Beste Ryan,

Het zou handig zijn als je bij "Mijn Sonos - Stations" zelf een keuze kon maken voor lijstweergave. Momenteel moet je standaard horizontaal swipen om door je radiostations te bladeren. Je kan ook op "Alles weergeven" drukken en dan krijg je alles netjes verticaal in een lijstweergave. Dit laatste vind ik persoonlijk veel handig en overzichtelijker. :)
Mooie verandering! Zelf zou ik graag bij een alarmmelding een groep kunnen aanmaken en per speaker het volume kunnen instellen.
Reputatie 1
Een knop met afstellen van de speakers voor film/muziek. Met film vind ik het mooier als bv de sub wat harder staat dan bij muziek
twee dingen om dit product te verbeteren.
1.Bij het zoeken zijn de albums veel te klein weergegeven. 1x1 cm is niet te herkennen.
1.Het zou mooi zijn om albums zelf in te delen bijvoorbeeld op alfabetische volgorde. En ook meer opslagruimte.
Bij mij blijft die in een loop zitten. De app zegt te updaten, stuurt me naar de App Store, daar kan ik enkel op OPEN klikken en dan begint het weer opnieuw. App opent, zegt te updaten, etc....
by the way, is de Deezer Playlist issue opgelost? Mijn favorieten vanuit Deezer worden in omgekeerde richting getoond in Sonos. Zeer vervelend vind ik.
Ik zou graag via Siri ( Apple) mijn Sonos aan willen zetten.
Badge
Bij blijft de update ook in een loop zitten. Ik wordt doorgelinked naar de appstore maar dan zie ik dat de app al up to date is. Daarna kan ik de update niet uitvoeren. Graag een oplossing.
Ik gebruik de sluimerfunctie dagelijks. Vind het heerlijk om met muziek in slaap te vallen, is het echter ook mogelijk om de verdeling tussen 1u en 2u uit te breiden? Anderhalf uur zou ook erg handig zijn!
Badge +1
Bij mij hetzelfde als bij Peter_129 en AadV. De App Store geeft aan dat versie 8.3 geïnstalleerd is, maar de app is nog steeds versie 8.2.2 Ik gebruik een iPhone X. IOS 11.2.2
Een deftig groep alarm dat zou nog veel meer welkom zijn dan een kleurupdate. Wordt al jarenlang op vele forums gevraagd, Sonos blijft er om heen fietsen ipv deftig aan te pakken.
Ik heb hetzelfde probleem als peter_129. Moet updaten ga naar app store en dan moet ik weer updaten. Iemand met oplossing? iPhone 7 iOS laatste versie
Ruud1981 schreef:

Een knop met afstellen van de speakers voor film/muziek. Met film vind ik het mooier als bv de sub wat harder staat dan bij muziek

. Daar gebruik in macronos voor...daar is dat allemaal vrij eenvoudig te regelen. Elke speaker appart in te stellen middels macro's
Jammer genoeg krijg ik na 10 dagen nog steeds het bericht dat er nieuwe software beschikbaar is maar niet te downloaden/updaten is via de App store
Hartelijk bedankt voor de update!
Dit is al een hele verbetering.
1 ding wat ik al die jaren als gebruiker nog steeds mis is een tone regeling in het afspeel scherm.
Nu moet ik steeds in het menu zoeken om een beetje bas of treble bij te stellen.
Dit vind ik erg jammer.
Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in.
Verder ben ik een erg tevreden sonos gebruiker.
Voor de laatste update... sprong mijn Sonos systeem aan ( vanuit de stand-by stand) wanneer ik de tv aanzette...nu niet meer.... het zou fijn zijn wanneer deze optie bij een volgende update weer werkt
It mis in de app vooral een sortering van de eigen muziek (op NAS) volgens datum van bijvoeging. Ik heb een hele grote verzameling maar vind soms niet terug wat ‘nieuw’ is, dus niet op de tag van het releasejaar maar wanneer het album of de song werd toegevoegd aan de collectie.
Please Beatport ook eraan koppelen
Bij mij ook
Peter_129 schreef:

by the way, is de Deezer Playlist issue opgelost? Mijn favorieten vanuit Deezer worden in omgekeerde richting getoond in Sonos. Zeer vervelend vind ik.

Ook bij mij lukt de update niet, zie Peter_129 en anderen.
Wanneer passen jullie ook de look en feel aan van de Sonos App op de PC? Is momenteel zo MS-DOS achtig....
ik heb hetzelfde probleem dat er bij de Appstore alleen geopend kan worden. Op een iPad en 1 iPhone gaat het goed maar op een andere niet
Ik las over de mogelijkheid van AirPlay ondersteuning. Voor wanneer staat deze mogelijkheid gepland?
Prachtig allemaal die community, alleen de update is niet te instaleren. Het blijft een cirkel. Klik op rode punt bij instellingen voor de up date. ga naar de app store. En dan kom je weer terug in de
Zelfde cirkel. Thanks Apple. Update mislukt!
6 keer geprobeerd.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen