Sonos 10.6 Nu Beschikbaar.

• 11 december 2019
  • 14 reacties
  • 4830 Bekeken
Reputatie 7
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 5249 reacties

In 10.6 hebben we een aantal wijzigingen aangebracht. We hebben extra prestatieverbeteringen en verbeterde betrouwbaarheid voor Sonos-systemen toegepast.

Een belangrijk ding om op te merken is dat er enkele wijzigingen zijn aangebracht in de manier waarop Spotify verbinding maakt met je Sonos-systeem.

Je kunt onze meest recente release-notes vinden in het volgende artikel.

Spotify veranderingen:

Er zijn veranderingen doorgevoerd in hoe Spotify met Sonos zal verbinden.
Vanaf vandaag, zullen je Sonos speakers op software versie 10.4 of hoger moeten staan wil je via de Spotify app je Sonos producten kunnen besturen.

Mocht je een oudere Sonos software draaien, dan zal je nog via de Sonos app de Spotify kunnen afspelen, maar de Spotify app zal niet de mogelijkheid hebben je Sonos te besturen. We raden dan ook ten alle tijde aan je Sonos systeem up-to-date te houden met de laatste software versie.

Wees er tevens bewust van: De 10.6 software update zal de laatste Sonos software update zijn voor iOS10 en Android 5 & 6.
Toestellen die op deze software versie draaien hebben de mogelijkheid met het Sonos systeem te verbinden en basis functies te kunnen uitvoeren, het installeren van een nieuw systeem of instellingen wijzigen van een bestaand systeem is helaas niet meer mogelijk vanuit deze software versies.
Men kan via de telefoon/tablet z’n instellingen nagaan op welk besturings systeem versie deze staat, waar ook een mogelijke software update beschikbaar zou staan.

Om je Sonos systeem van een software update te voorzien doorloop je de volgende stappen:
Ga naar: Instellingen > Systeem > Systeem updates, of klik op de “Update Nu” knop mocht deze verschijnen in je controller.
Als je automatische updates hebt ingeschakeld, zal je systeem de update automatisch uitvoeren, toch zou je mogelijk de update handmatig willen doordrukken, liggende aan de automatische update instellingen.
Deze automatische update instellingen zijn ook terug te vinden via: Instellingen > Systeem > Systeem Updates.

Als je automatische updates aan hebt staan, zal je systeem waarschijnlijk al op een hogere software versie dan 10.4 staan. Mogelijk sta je al op 10.5 of 10.6 en zal je Sonos kunnen besturen via “Spotify Connect”.

Mocht je tegen problemen aanlopen met het updaten van je Sonos systeem, zie dan graag ons volgende artikel: Foutbericht bij bijwerken van Sonos.

14 Reacties

Bijwerken lukt niet. Ik krijg altijd de boodschap : “bijwerken mislukt. de sonos-controller is niet geinstalleerd. De rest van de update kan niet worden voortgezet." Geen verder uitleg wat er fout loopt of wat ik kan doen...

Reputatie 7
Badge +2

Bijwerken lukt niet. Ik krijg altijd de boodschap : “bijwerken mislukt. de sonos-controller is niet geinstalleerd. De rest van de update kan niet worden voortgezet." Geen verder uitleg wat er fout loopt of wat ik kan doen...

Welk OS zou je telefoon/tablet op staan?
Zou er verandering zijn als je zelf de Sonos-app zou verwijderen en vanuit de appstore of playstore opnieuw zou downloaden?

Het gaat over de pc-controller. Ik heb windows 10. En sonos controller 10.5.1

Reputatie 7
Badge +2

Zelfde verzoek tot verwijderen en opnieuw installeren, alleen download je deze desktop software vanuit onze website www.sonos.com/support

ik vind geen download voor pc, enkel voor telefoon of tablet… ik zit hier al de hele morgen te prutsen...ik heb nu geen tijd meer ook niet… ik ga hier trouwens die app niet verwijderen zonder de garantie dat ik ze daarna probleemloos kan herinstalleren… deze werkt nog en die app op de tablet vind ik totaal ongebruiksvriendelijk.

Badge +1

Hi Tim dank voor je verwijzing, ik had deze aankondiging gemist. Nadat de Sonos controller was geupdate (Windows 10 app v10.6) werd er vervolgens verbinding gemaakt met deSymfonisk speakers en ging er weer een update lopen waardoor de lampjes (rood/wit) op de speakers gingen knipperen. Ik ben wel benieuwd wat er is aangepast/verbeterd aan de Symfonisks. Is daar ook meer informatie over? 

Reputatie 7
Badge +2

ik vind geen download voor pc, enkel voor telefoon of tablet… ik zit hier al de hele morgen te prutsen...ik heb nu geen tijd meer ook niet… ik ga hier trouwens die app niet verwijderen zonder de garantie dat ik ze daarna probleemloos kan herinstalleren… deze werkt nog en die app op de tablet vind ik totaal ongebruiksvriendelijk.

Op de door mijn beschreven webpagina www.sonos.com/support, zul je een zwarte balk (link) zien staan. Er zal Mac-controller beschreven staan als je de website via een Mac zou benaderen.

Hi Tim dank voor je verwijzing, ik had deze aankondiging gemist. Nadat de Sonos controller was geupdate (Windows 10 app v10.6) werd er vervolgens verbinding gemaakt met deSymfonisk speakers en ging er weer een update lopen waardoor de lampjes (rood/wit) op de speakers gingen knipperen. Ik ben wel benieuwd wat er is aangepast/verbeterd aan de Symfonisks. Is daar ook meer informatie over? 

Je kunt onze meest recente release-notes vinden in het volgende artikel.

Badge +1

Hi Tim die pagina had ik gevonden, ik was meer benieuwd of er ook nog iets in de speakers zelf was veranderd ivm die aparte communicatie met de speakers na de update van de controller.

Krijg na update ook enkel problemen. Iphone 11 pro ios13.3. App update gaat goed. Speakers updaten gaat fout. Kan app niet meer bedaderen, al 2 dagen.

Oude Iphone 6S gebruikt. App updaten gaat goed. Speakers updaten. naar 10.6 onbekende fout. 

Iphone 11 sonos app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Krijg melding update speakers op scherm. Update 10.6 mislukt

Reputatie 5
Badge +3

Hi Sjoerd, kun je ons hiervoor bellen als je dit probleem nog hebt? Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Hallo, ik ben nieuw hier.  Ik heb gisteren de symfonisk bookshelf gehaald in de ikea en wil deze vandaag aansluiten.  Nu lees ik op dit Sonos platform dat mijn Huawei met Android 6.0 geen nieuw systeem kan opzetten, en op het internet lees ik dat met een pc dat sowieso al niet mogelijk was om een systeem op te zetten.  Welke zijn nu de mogelijkheden om de speaker toch te kunnen gebruiken?  Moet ik iemand met een modernere smartphone het systeem laten opzetten, en kan ik er dan met mijn Android 6.0 wel nog gebruik van maken? 

Met vriendelijke groet.

Erik

Reputatie 7
Badge +2

Hallo, ik ben nieuw hier.  Ik heb gisteren de symfonisk bookshelf gehaald in de ikea en wil deze vandaag aansluiten.  Nu lees ik op dit Sonos platform dat mijn Huawei met Android 6.0 geen nieuw systeem kan opzetten, en op het internet lees ik dat met een pc dat sowieso al niet mogelijk was om een systeem op te zetten.  Welke zijn nu de mogelijkheden om de speaker toch te kunnen gebruiken?  Moet ik iemand met een modernere smartphone het systeem laten opzetten, en kan ik er dan met mijn Android 6.0 wel nog gebruik van maken? 

Met vriendelijke groet.

Erik

Hoi Erik,

Om Sonos te kunnen besturen en instellen dient een telefoon of tablet de volgende software versie te hebben.
Apple iOS 11 of hoger.
Android versie 7 of hoger.

nu ik versie 10.6 heb geïnstalleerd, kan hij 2 van de 3 apparaten niet meer vinden. Hoe is dit te verhelpen?

Badge +1

nu ik versie 10.6 heb geïnstalleerd, kan hij 2 van de 3 apparaten niet meer vinden. Hoe is dit te verhelpen?

Al antwoord gehad van Sonos?

Reageer