Sonos 10.4 Nu Beschikbaar: Nieuwe Instellingen Menu

• 10 september 2019
  • 11 reacties
  • 1137 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Sonos versie 10.4 is nu beschikbaar, met een nieuw fris uiterlijk in het menu “Instellingen” en met de software voor onze nieuwe aangekondigde Sonos One SL, Sonos Port, and Sonos Move.

Nieuwe Instellingen

De Sonos app is bijgewerkt en heeft een nieuwe indeling gekregen in de instellingen. Onderin de app staat nu “Instellingen” in plaats van “Meer”. In de instellingen zijn de menu opties bijgewerkt voor betere toegankelijkheid. Instellingen Kamer en de systeem gebaseerde handelingen bevinden zich onder Systeem, vervolgens de Naam kamer, of lager onder de lijst van kamers. Je kunt de alarm-instellingen terug vinden onder Instellingen > Systeem.

Trueplay voor iOS 13

Sonos 10.4 introduceert ook ondersteuning voor Trueplay voor iOS apparaten die gebruik maken van iOS 13.

Nu Bijwerken

Om de update uit te voeren ga je naar Meer > Instellingen > Software Updates, of klik op de “Nu Bijwerken” knop als deze zichtbaar is in de Sonos-app. Je kunt ook de functie “automatisch updaten” inschakelen zodat het systeem zichzelf bijwerkt zodra de nieuwe update beschikbaar is.

Ook kun je onze meest recente release notes terug vinden in het artikel ‘Release Notes for Sonos Software’.

Mochten er na het updaten problemen zijn met de Muziekbliotheek, ga dan naar de instellingen en klik op Muziekindex bijwerken.

11 Reacties

Badge
heb de nieuwe software erop gezet, en ook de app geupdate.
Beetje wennen, maar dat geeft niet
vraagje, misschien heeft het er altijd al gestaan, maar het valt me nu op dat je bij systeem de wifi op de speakers kan uit en aanzetten.
Nu staat mijn beam gekoppeld aan een netwekkabel, dus dacht daarvan het wifi te kunnen uitzetten.
Vervolgens is er nergens meer geluid uit de 5.1 opstelling, dit totdat de wifi weer aangaat.
Waarom is deze optie?
Reputatie 5
Badge +3
Als je alle speakers zou kunnen bekabelen, dan kan je WiFi uitschakelen, nu krijgen ze signalen van de Beam die bekabeld is. het Sonos netwerk dus.
Ik noem maar de Beam als voorbeeld 🙂
Badge
Dank voor de reactie
ik dacht dat dit het wifi signaal van de router was, maar als ik het goed begrijp is dit het Sonos netwerk.
Maar waarom komt er dan ook geen geluid uit de Beam?
Deze zit via een netwekkabel aan de router aan gesloten, dan zou de Beam toch gewoon geluid moeten geven?
Reputatie 5
Badge +3
Zo heb ik het ook aangesloten en dan de Beam met HDMI ARC aangesloten op tv. Zou moeten werken zo.
Badge
Er komt geen geluid uit de Beam, als ik het WiFi op de Beam uitzet, dat vind ik vreemd, dan zou de netwerk kabel het toch moeten overnemen?
Reputatie 5
Badge +3
op mijn 5.1 staat overal Wifi ingeschakeld,ook op de Beam terwijl deze met kabel aangesloten is.
Wat als je de Beam bekabeld aansluit en de WiFi op alle speakers inschakelt, inclusief de Beam? Heb je dan geluid?
Meteen na updaten van de app heel sonos geheel dood: maakt geen verbinding en alle lampjes op mijn drie play 1 gedoofd.
Werkte tot gisterenavond nog goed (sonos netwerk)

Sonos: graag aktie !!!!!!!!
Vermoedelijk heeft men iets overhaasts gedaan ?
Reputatie 5
Badge +3
Mijn buurman zijn Sub werkte ook niet meer na de update, toen we gewoon op de ‘pair’ knop drukte werkte hij weer zoals voorheen. Misschien een bugje.
Is altijd een gokje waard..
De eerlijkheid gebiedt mij: alles werkt nu -zonder verdere ingrepen mijnerzijds- weer perfect.
Sorry voor mijn -valse- alarm Sonos-team !
Ik kan niet meer van links naar rechts scrollen tussen ‘artiest, nummers, albums etc’ ik kan alleen 1 tap geven om van links naar rechts te gaan. Komt de oude manier nog terug of blijft dit zo werken, ik vind het een stuk trager en omslachtiger werken.......
Ik heb gisteren de app ge-update hierdoor zag ik dat de instellingen pagina best wel veranderd. Dit is zeker niet verkeerd en ziet er goed uit! Maar is het misschien mogelijk de alarm functie weer terug op de eerste pagina te zetten?
Zelf vond ik dit wel het meest fijne doordat ik deze functie dagelijks gebruik.

Reageer