Ontmoet SYMFONISK, IKEA speakers gemaakt met Sonos.

Related products: Hardware News Partner News

Introductie van de SYMFONISK, gloed nieuwe speakers ontworpen door IKEA gepartnerd met Sonos voor een perfecte samenwerking met Sonos systemen.

We zijn verheugd om de SYMFONISH boekenplank en tafellamp speakers te delen met het publiek.







De tafellamp met WiFi speaker geintegreerd geluid, licht, en interieur design in 1 product,

perfect voor de kleine ruimtes en ruimtes waar je liever geen technologie zichtbaar ziet in het huishoudelijk design.



De veelzijdige boekenplank WiFi speaker geeft mogelijkheid tot de Sonos ervaring in veel nieuwe posities en functies, welke veel plezier en een geweldige geluidservaring geven in het huishouden.



Met deze nieuwe toevoegingen, heb je meer keuze tot wat het beste zou passen bij je interieur en luister ervaring. Zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een tafellamp voor licht en geluid, of het bevestigen van een boekenplank aan IKEA meubelen of aan de muur.



Alle SYMFONISK producten zul je besturen via de Sonos app zoals je ook alle andere Sonos producten zou bedienen.

Je hebt ook de mogelijkheid de nieuwe speakers te bedienen via Direct Control vanuit een muziekservice app en via Airplay 2 vanuit een iOS toestel.

De speakers zullen ook Sonos software updates ontvangen, sommige functies zijn aan hardware gebonden en kunnen mogelijk niet beschikbaar zijn op de SYMFONISK modellen.



Twee de zelfde model SYMFONISK speakers kunnen gebruikt worden om samen als surround speakers te functioneren in een Home Theater setup, ook kun je een paar SYMFONISK speakers als Stereopaar laten functioneren.



Gebruik de Sonos iOS app voor het tunen van de SYMFONISK speakers met Trueplay om het geluid aan te passen aan de omgeving waar ze in geplaatst worden.



De SYMFONISK WiFi tafellamp speaker komt in een zwarte en witte variant en je zult er de standaard E12/E14 lamp in kunnen draaien, de lamp fitting heeft de mogelijkheid een slimme lamp er in te draaien indien dit gewenst is, verder zit er een aan/uit schakelaar op om het licht te bedienen.



De SYMFONISK boekenplank en tafellamp zullen beschikbaar zijn in Europa en Noord Amerika in Augustus 2019, en worden exclusief verkocht via Ikea winkels en de Ikea.com website.



De Wifi tafellamp speaker zal beschikbaar zijn voor €179 en de WiFi boekenplank speaker zal beschikbaar zijn voor €99,95.
Interpreteer ik het volgende:





Twee de zelfde model SYMFONISK speakers kunnen gebruikt worden om samen als surround speakers te functioneren in een Home Theater setup, ook kun je een paar SYMFONISK speakers als Stereopaar laten functioneren.





goed?





Alleen 2 x de boekenplank of 2x de tafellamp kunnen als Stereopaar functioneren, of is het toch mogelijk om de boekenplank en de tafellamp als stereopaar te configureren? Dat laatste hoop ik.. zodat ik een lamp met een boekenplank kan combineren...
De Tafellamp en de Boekenplank zijn ieder een eigen model, helaas hierdoor niet in een stereopaar te plaatsen.


Je hebt dus 2 tafellampen, of 2 Boekenplanken nodig wil je een stereopaar op kunnen zetten.
Komt er ook support voor Google assistant?
Dat komt er aan inderdaad, wanneer dit beschikbaar is zullen we je dit laten weten in de app.
Ik las ergens dat de ikea speakers geen microfoon krijgen. Dit klopt niet dan?
Oh mijn excuses, ik dacht dat je in het algemeen bedoelde. De IKEA apparaten hebben geen microfoon en kun je inderdaad niet met je stem bedienen. Wel via een andere speaker die het heeft, uiteraard.
Kun je ook 1 tafellamp combineren met een al bestaande Play:5?
@Gerard Lindeboom Je kan ze zoals alle Sonos Producten groeperen, maar je kan van 2 verschillende soorten speaker geen stereopaar maken. Tim S schreef dat hier boven al .
Gisteren in Delft de Ikea Symfonisk tafellamp en de 'boekenplank' gekocht. Installeren ging heel eenvoudig en het geluid van beide is perfect. Vandaag toch maar de tafellamp omgeruild voor een tweede 'boekenplank', hierdoor heb ik nu een 'stereopaar' kunnen maken.





De Symfonisk tafellamp is net even te groot, en past niet in onze huiskamer.





Maar een hele mooie samenwerking tussen Sonos en Ikea!!
Ik ben toch een beetje teleurgesteld in de Symfonisk. Het is een mooie lamp en het geluid is ook heel goed. Vergelijkbaar met de Sonos One.


Ik moet eerlijk toegeven dat ik me dus niet voldoende heb ingelezen 😢.


Ik dacht dat de Symfonisk helemaal hetzelfde binnenwerk heeft als een Sonos One en dus samen met mijn al aangeschafte Sonos One wel een surround systeem kon maken samen met de Playbase. Maar helaas dat werkt dus niet.


Weet iemand of er nog een update komt in de app waardoor dit wel mogelijk is. Anders ga ik toch de Symfonisk terugbrengen denk ik.
Sonos is nooit helemaal te voorspellen, maar de Play:1 en de One lopen ook al jaren naast elkaar, zonder dat het mogelijk is geworden ze te koppelen tot één paar. Ik zou er dus niet op wachten.....



Weet iemand of er nog een update komt in de app waardoor dit wel mogelijk is. Anders ga ik toch de Symfonisk terugbrengen denk ik.






Update: Mijn vrouw vind de lamp zo mooi dat ze er nog een wil 😉. Dus de Symfonisk gaat niet terug maar er komt nog een ander bij. Dus binnenkort toch surround geluid met 2 Symfonisk's....Die had ik even niet zien aankomen...hahahaha
Veel plezier met het licht en geluid 😁👍
Inmiddels de trotse eigenaar van twee Symfonisk speakers. Kan niet anders zeggen dan dat ik er dik tevreden over ben. Goed geluid, erg makkelijk te instaleren en zelfs mijn vrouw ik er blij mee omdat ze goed gestyled zijn
Hetzelfde hier @JW Koopman 😊😉
Leuk om te horen 🙂, positieve reacties mogen ook eens gezegd worden, niet enkel de negatieve.


Veel amusement ermee 👍