Moeiteloos luisteren met Sonos Voice Control

Related products: Software News Service News
Moeiteloos luisteren met Sonos Voice Control

Vandaag introduceerde wij de eerste spraakervaring die volledig werd gecreëerd voor het luisteren op Sonos. Sonos Voice Control, waarbij privacy centraal staat, is de eenvoudigste manier om je muziek te bedienen omdat het je de controle over je Sonos-systeem geeft met alleen je stem.

Sonos Voice Control werkt op elke Sonos-speaker met spraakherkenning en verwerkt opdrachten volledig op het apparaat.

Er worden geen audio-opnames of transcripten naar de cloud gestuurd, en ze worden niet opgeslagen, beluisterd of gelezen.

Sonos Voice Control is beschikbaar op nieuwe producten met spraakherkenning en als gratis update voor bestaande klanten. Daarnaast is het bij de introductie compatibel met Sonos Radio, Apple Music, Amazon Music, Deezer en Pandora. Op termijn volgen meer diensten en markten.

 

Snelle en nauwkeurige bediening van je muziek en Sonos-systeem

Sonos Voice Control zoekt de muziek waar je naar wilt luisteren en verwerkt opdrachten volledig op het apparaat zelf. Die lokale verwerking zorgt voor snellere reactietijden en eenvoudige opvolging.

Je hoeft maar één keer 'Hey Sonos' te zeggen. Daarna zijn er geen activeringswoorden meer nodig.

Net als met de Sonos-app kun je muziek en speakers in elke kamer bedienen, muziek makkelijk van de ene naar de andere kamer verplaatsen, je favoriete nummers opslaan en leuk vinden in je eigen muziekbibliotheek en meer.

 

Natuurlijk gesprek met Giancarlo Esposito

Sonos Voice Control gebruikt de nuances van menselijke communicatie en reageert op natuurlijke opdrachten als 'zet hem harder!’. Na een grondige zoektocht heeft Sonos gekozen voor de bekroonde acteur Giancarlo Esposito - die je kent van zijn rollen in Breaking Bad, Better Call Saul en The Mandalorian - om klanten in de VS van een bekende stem te voorzien. Door zorgvuldige opnames, geavanceerde verwerking en mastering klinkt de stem natuurlijk, discreet, maar ook zelfverzekerd en innemend.

De eerste stem van Sonos zal in de loop van de tijd worden aangevuld met andere stemmen naarmate Sonos de ervaring uitbreidt naar nieuwe mensen en plaatsen.

Sonos Voice Control is beschikbaar voor gebruikers in de VS vanaf 1 juni, en later dit jaar ook in Frankrijk. Andere markten volgen op een later moment.

 

 

Allereerst dit is een super idee!

Meteen een kaar vragen:

 

Kan ik straks alle Sonos speakers in een keer dezelfde muziek laten afspelen. Want dat lukt met Google Assistent niet.

Wanneer kunnen we Spotify met de Sonos Voice Control gebruiken?

 

Wanneer kunnen we de update met VS versie van de SVC  in  nederland verwachten?

 

#cantwait


Spotify werk nog niet

marcel


Spotify werk nog niet

marcel

Woon je in de VS? 


Kan je Sonos Voice Control samen met Google Assistant gebruiken? Of is het dat je of Sonos Voice Control gebruikt of Google Assistant?


Kan je Sonos Voice Control samen met Google Assistant gebruiken? Of is het dat je of Sonos Voice Control gebruikt of Google Assistant?

Zover ik heb kunnen vinden, is het niet beide tegelijkertijd mogelijk. Dit schijnt te liggen aan Google. Sonos voice control is wel mogelijk samen met Alexa. 
Misschien tegen de tijd dat het in Nederland beschikbaar komt dat dit anders is, we gaan het wel zien als het zover is 👍


Ik ging ervan uit dat Sonos voice control nog niet beschikbaar zou zijn in Nederland. Echter kwam ik dit draadje tegen op de Amerikaanse community waarop te lezen is dat Sonos Voice Control wel degelijk wereldwijd is uitgerold.

Echter kwam het in mijn app (S2) niet als een optie naar voren. Kon alleen kiezen uit Alexa en Google.
Het viel mij op dat de mensen in Amerika, Engeland en Australië geen enkel probleem hadden en mensen uit bijvoorbeeld Scandinavië het niet voor elkaar kregen. En wat hebben de mensen in Amerika, Engeland en Australië in gemeen? Juist, de Engelse taal…..
Nu heb ik via de Sonos website op mijn profiel mijn voorkeurstaal gewijzigd van Nederlands naar Engels. Adres etc. heb ik ongewijzigd gelaten.

De optie kwam nog niet beschikbaar, dus even verder zoeken…..

Vervolgens vond ik dit draadje op de Amerikaanse community, en heb zoals daar werd aanbevolen, mijn VPN op de telefoon uitgezet. VPN heeft mogelijk niet iedereen, maar voor diegenen die het wel hebben, moet je die dus even uitzetten.

Nu weet ik niet precies of het nou de voorkeurstaal was of de VPN die ik uit moest zetten op de iPhone, maar het werkt! Uiteraard wel in het Engels, maar persoonlijk vind ik dat geen probleem. Kan nu tenminste met mijn stem muziek aanzetten vanuit Apple Music, iets wat via Google niet mogelijk was.

Het werkt echt perfect! Ook de opdrachten om de muziek overal te laten spelen, of opdrachten om de muziek mee te nemen vanuit de ene naar de andere kamer.

Mogelijk dat iedereen behalve ik al ontdekt had dat dit in Nederland dus wel mogelijk is, maar voor alle zekerheid toch even hier delen, zodat de mensen die het graag willen gebruiken, hier iets aan kunnen hebben 👌

 


Het zal de voorkeurstaal geweest zijn. Na een wijziging moeten alle servers even synchroniseren, wat enige vertraging op kan leveren.

Ik ga niet in het Engels tegen mijn Sonos lullen, maar ik wens jou er veel plezier mee!


En zie daar… De review van Peter Pee is er nu ook. Ook erg netjes dat hij mijn naam er ook in benoemd (net na 4:30), omdat ik hem per mail vorige week getipt heb over de bestaande lijst met het overzicht van de commando’s.

 


Is het ook mogelijk om een Nederlands talig radio station te laten starten via Sonos Voice?

Bijvoorbeeld NPO Radio 1.