Maak kennis met Sonos Beam

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 2076 Reacties
Sonos Beam, de nieuwste slimme speaker voor in de woonkamer, is verkrijgbaar vanaf 17 juli. Sonos Beam is precies wat je verwacht van een homecinemaspeaker van Sonos - nu met spraakbesturing. Amazon Alexa is standaard geïntegreerd en ondersteuning voor meerdere spraakassistenten, waaronder Google Assistant, is in de toekomst beschikbaar. Ervaar ongelofelijk geluid als je muziek streamt, televisie en films kijkt, van podcasts en audioboeken genieten of videogames speelt.

Als middelpunt van je homecinemasysteem levert Sonos Beam rijk, kamervullend geluid. Met twee Sonos Ones, Play:1‘s, Play:3‘s of Play:5‘s als achterspeakers kun je met de Beam een surroundsoundopstelling maken. Je kunt zelfs een SUB toevoegen voor een complete 5.1-surroundsoundervaring om het huis op zijn grondvesten te laten schudden.

Naadloos design

Sonos Beam bestaat in een witte of zwarte uitvoering, voor een perfecte match met je huis. De ronde vormen passen zich naadloos aan de omgeving aan. Het ontwerp van de Beam is klein en compact, en kan op een meubel worden neergezet of onder de tv worden opgehangen.
De Sonos Beam hangt niet over je meubel, blokkeert je tv niet en overheerst niet in je kamer. Hij is dan ook maar 65 cm lang.

Elk akoestisch component is door Sonos zelf ontworpen en zo afgestemd dat het de hele kamer vult met meeslepend geluid. De Beam heeft vier woofers met volledig bereik, een tweeter voor een getrouwe reproductie van stemmen in de middenfrequenties, en een diepe, rijke bas. Aangedreven door vijf digitale klasse-D-versterkers, perfecte afgestemd op de speakers en de akoestische architectuur. Drie passieve basradiatoren zorgen ervoor dat diepe, warme bas de kamer vult. Beam speelt Dolby Digital 5.1 over HDMI-ARC of PCM-stereogeluid.

Klaar voor spraakbesturing

Sonos Beam ondersteunt Amazon Alexa in the VS, het VK, Duitsland, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en binnenkort in Frankrijk. Ondersteuning voor Google Assistant wordt dit jaar verwacht. Woon je in een ander land, dan is Beam klaar voor de toekomst zodra Sonos en een spraakservice in die regio samen worden gelanceerd.

Naast de Alexa-bediening die al beschikbaar is voor Sonos-apparaten, kun je Beam gebruiken met videostreamingapparaten die door Alexa worden ondersteund, zoals Fire TV, voor meer mogelijkheden tot het handsfree bedienen. Je kunt videostreamingcontent vinden, starten en bedienen met alleen je stem. Binnen ondersteunde apps kun je zelfs van kanaal veranderen. Zeg gewoon:
„Alexa, zet de tv aan“
„Alexa, vind avonturenfilms op Netflix“
“Alexa, speel ‚Handmaid’s Tale‘ af”
„Alexa, open ESPN“
„Alexa, pauzeren.“

Meer details over Sonos Beam:
  • Eenvoudig te installeren. Sluit Sonos Beam aan op netstroom en vervolgens met de HDMI-kabel op je tv. Dat is alles.
  • Bedienen op jouw manier. Bedien de Sonos Beam met je stem, de Sonos-app, de afstandsbediening van je tv, de app van je favoriete muziekservice en binnenkort met AirPlay. Capacitieve touchtoets-technologie voor volume omhoog/omlaag, vorig/volgend nummer, afspelen/pauzeren, aan groep toevoegen, microfoon dempen. Ledlampjes geven de status weer, de status voor geluid dempen en gesproken feedback.
  • Slimme spraakherkenning. Vijf far field-microfoons voor verregaande straalvorming en multidirectionele echoreductie zorgen ervoor dat je wordt gehoord, zelfs als de muziek hard staat, zelfs als je in een complete 5.1-setup muziek afspeelt.
  • Jouw luisterervaring verbeterd. Ga naar de Sonos-app en tik op Spraakversterking zodat je nooit een woord mist, of op Nachtmodus om zacht geluid te versterken en luid geluid te verzachten zodat je laat naar tv kunt kijken zonder iedereen in huis wakker te maken.
  • Tunen met Trueplay. Trueplay analyseert de akoestische factoren in je kamer, zoals het formaat, layout, decor en plaatsing van de speakers, en stemt Beam af voor het beste resultaat.
  • Plat en compact. De afmetingen zijn 651 x 100 x 68,5 mm en hij weegt 2,8 kg

Bestel ‘m vandaag op Sonos.com in strak zwart of wit voor €449.

Meer informatie over de Sonos Beam vind je hier in onze blog.

17 Reacties

Ik ben erg benieuwd hoe dit apparaat zich verhoudt tot de Playbar/Playbase. Geeft de Beam vergelijkbaar/beter geluid dan de Playbar/Playbase?
Of is het geluid van de kleinere Beam minder, maar wel met meer gebruiksmogelijkheden?
Reputatie 3
Badge +2
Als je groots wilt gaan qua geluid, zouden we nog de Playbar of Playbase adviseren, maar je zult zeker versteld staan wat voor geluid er uit dit toestel kan komen ;)
Wij staan op het punt een Sonos 5.1 systeem aan te schaffen play bar, 2x play one en de Sub Maar met de komst van de Beam begin ik toch te twijfelen. Gesproken wordt over een middelgrote ruimte (tja hoe groot is zo'n ruimte dan!!!) Volstaat deze Beam in een kamer van 6x6mtr, met een luisterafstand van 5mtr of toch de play bar???? Dilemma dilemma....
Ik heb geen playbar gekocht omdat ik.hem niet onder de tv kan plaatsen. Wel op de plank boven de tv. Maar de playbar heeft de speakers zodanig staan dat dit werd afgeraden. Staan de speakers in de beam ook zo dat er vanuit gegaan wordt dat de Beam onder de tv geplaatst moet worden? Overigens staan er ook 2 Play 5's nog verder bovenop de kast boven de tv.
Reputatie 3
Badge +2
Ipmusic schreef:

Wij staan op het punt een Sonos 5.1 systeem aan te schaffen play bar, 2x play one en de Sub Maar met de komst van de Beam begin ik toch te twijfelen. Gesproken wordt over een middelgrote ruimte (tja hoe groot is zo'n ruimte dan!!!) Volstaat deze Beam in een kamer van 6x6mtr, met een luisterafstand van 5mtr of toch de play bar???? Dilemma dilemma....

Moeilijke keuze, weet dat je op de Sonos.com website een 100 dagen geld terug garantie hebt, dus als je de verkeerde besteld hebt, kan je dit retourneren om de andere te kopen.

Tjakko schreef:

Ik heb geen playbar gekocht omdat ik.hem niet onder de tv kan plaatsen. Wel op de plank boven de tv. Maar de playbar heeft de speakers zodanig staan dat dit werd afgeraden. Staan de speakers in de beam ook zo dat er vanuit gegaan wordt dat de Beam onder de tv geplaatst moet worden? Overigens staan er ook 2 Play 5's nog verder bovenop de kast boven de tv.

De Playbar is zowel boven als onder de TV te plaatsen, boven de TV houd wel in dat je deze tegen de muur moet kunnen bevestigen waarin de Playbar dus 90 graden gedraait is, met zijn voet naar de muur toe, en hierdoor naar je toe en naar beneden toe gericht staat met zijn intern 90 graden gedraaide speakers.
De Sonos Beam is ook te bevestigen tegen de muur, op onze website is de accessoires al te zien.
Weet dat de speakers recht naar voren staan, met uiteraard de zijkant speakers naar de zijkant gericht, maar dus niet 90 graden gedraait staan zoals in de Playbar.
Denk persoonlijk dat de Beam het meest tot zijn recht komt op lichaam/hoofd hoogte, dus op het meubel waar de TV ook op staat, of in de mount die we beschikbaar maken voor het product.
Op de accessoires pagina, zie je een Flexson muurbeugel die gedraait kan worden, dus boven de TV tegen de muur komt, om iets naar beneden te richten.
is het ook mogelijk om een connect:amp als achter speakers te gebruiken?
Badge
Jammer ik had toch meer gehoopt op een soort update van de playbar, had dat zo geweest had ik hem zeker gekocht.
Reputatie 3
Badge +2
waves schreef:

is het ook mogelijk om een connect:amp als achter speakers te gebruiken?

Surround speakers werken altijd op 5ghz van de Playbar/Playbase of Beam, aangezien de Connect:Amp geen 5ghz module heeft, kan deze niet als surround werken als deze draadloos staat.
Als je deze bekabeld met het netwerk dan kan je ze wel instellen als surrounds.
Zie graag de volgende FAQ.
Hallo Tim,

Dus als ik de handleiding van jullie gebruik "Setting up CONNECT:AMP as surround speakers" en in plaats van de soundbar of de playbase, de Beam lees dan werkt de connect amp gewoon met de Beam alleen treu play kan je dan niet gebruiken.
Reputatie 3
Badge +3
Ja, de Connect:AMP kan gewoon nog als surround ingesteld worden voor de BEAM. Het enige is dat de installatie stappen mogelijk een kleine update zullen krijgen (de stappen zullen vrijwel hetzelfde blijven, maar er zijn eventueel aanpassing in hoe het visueel weergeven wordt)
Vandaag de Beam ontvangen, ben erg tevreden over het geluid en ook de spraakversterking werkt prima. Moet nog wel even wennen aan de bediening, vooral na het streamen van muziek via Spotify heb ik nog niet ontdekt hoe ik het geluid van de TV weer terug krijg ik de Beam.
Wat me wel tegenvalt is dat ik mijn Play:5 speakers (gen1) niet kan gebruiken voor de surround, dit kan alleen met gen2 speakers. Zou het kunnen waarderen als dit nadrukkelijk wordt vermeld bij de info.
Nick, De Connect Amp werkt als een zonnetje met de beam. Top.
Erickque de play 5 werkte ook al niet met de playbar en playbase staat overal al aangegeven.
Reputatie 3
Badge +2
Heeft mede te maken met het feit dat de Play:5 1e generatie geen 5ghz wifi module heeft.
Dag, ik zou de Beam graag aansluiten op 2 x Sonos Play:1 speakers. Moet ik rekening houden met de generatie van mijn Play:1 speakers? De speakers zijn van 2015. Hartelijk dank.
Reputatie 2
Badge +1
Nee hoor kan prima.
Er ging iets mis..
Reputatie 2
Badge +2
PepJacq schreef:

Er ging iets mis..

Kan ik je ergens mee helpen? Ik maak niet echt op uit je zin of dat je een probleem hebt en als je dat hebt wat dat is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen