News

Maak kennis met Arc, briljant geluid voor je tv

Maak kennis met Arc, briljant geluid voor je tv
Reputatie 4
Badge +3

Beschikbaar vanaf 10 juni, Sonos Arc, de premium smart soundbar voor tv, muziek en meer. Arc introduceert de meest indrukwekkende home cinema-beleving van Sonos tot nu toe. Laat je meeslepen door je al je films, games, muziek en meer met rijk en realistisch 3D-geluid dat Dolby Atmos-surround ondersteunt.

gDPrqohEcTtlvh3z-VhLcDWkjSQcvF6kfbae8hYJL9f3qCoeO99JEZMSypXIvv0dEnhazA_gQe_VJg8Ouf7FVu0MW2deiLdvxDcXVCBRfBUqkEC8w9GZyXi5TMklqxth2h1ntzYY

Indrukwekkend geluid én elegant design.

Een soundbar als geen andere. Elf krachtige drivers, waaronder speciale elliptische woofers en in een hoek geplaatste zij-tweeters, zorgen voor heldere details en een indrukwekkende bass. Past perfect in elk interieur.

Met zijn langwerpige en naadloze design kan Arc discreet aan de muur worden gehangen of onopvallend onder de tv worden geplaatst. Een magnetische sensor merkt het direct als Arc aan de muur is bevestigt en stelt de EQ dan slim bij om de resonantie van de bass te verminderen.

Stream je muziek, radioprogramma's, podcasts en meer vanaf je favoriete services met de Sonos-app of Apple AirPlay 2 wanneer je tv uitgeschakeld is. Hoor ieder woord Arc is speciaal afgesteld door met een Oscar bekroonde geluidstechnici. Zij hebben ervoor gezorgd dat stemmen worden benadrukt zodat je het verhaal altijd kunt volgen.

h6mWKpU4plieA4zoaKsTORSFe6jsdqACPe-ILHnh5QQhif6O0tPRYo20eESGfAA_wEAQaOTcSu6cPakBkSE9yCLNd9PChSqW-n1Qf1NPp1h4XkMQx2PJHBGHaahJiXoTlOy-W1AD

Bouw je thuisbioscoop verder uit. Sluit je Sub draadloos aan en maak een stereopaar met One SL-achterspeakers voor een luisterbeleving die je nog meer meesleept.

Wat meer details over Sonos Arc:

• Simple to set-up. Sluit Arc aan op de stroom en sluit hem vervolgens op je tv aan met de HDMI-ARC-kabel. Breng uw telefoon naar Arc om automatisch wifi-inloggegevens te koppelen en veilig over te dragen met behulp van Near Field Communication (NFC).
  • HDMI eARC. Een simpele verbinding via HDMI eARC of ARC houdt de installatie eenvoudig en maakt de weergave van weergaloos geluid mogelijk.
  • Dolby Atmos. Speel Atmos- en Atmos-gecodeerde audio af uit je verzameling en favoriete services via de HDMI-ARC- of eARC-verbinding van je tv.
  • Led-statuslampje  Geeft de status van de speaker en microfoon aan en past zich aan het omgevingslicht van de kamer aan, zodat het lampje zichtbaar is, maar niet afleidt.
  • Automatische synchronisatie met afstandsbediening Sonos Arc maakt via één kabel verbinding met de HDMI eARC-poort van je tv, zodat er automatisch met je afstandsbediening wordt gesynchroniseerd.
  • Control your way. Je bedient hem met de volledig nieuwe Sonos-app, de afstandsbediening van je tv, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 en meer.
  • Schakel uit voor privacy Je kunt de microfoon met één tik uitschakelen. Het ledlampje is bedraad en schakelt ook uit, zodat je weet dat je spraakassistent niet meeluistert.
  • Spraakversterking Benadrukt de frequenties van menselijke stemmen om dialogen duidelijker te laten klinken.

• Nachtmodus Beperkt de intensiteit van harde geluidseffecten.

• Tune with Trueplay. Trueplay. Geniet van geweldig geluid dat met behulp van Trueplay perfect wordt afgestemd en aangepast op je ruimte en installatie. Arc wijzigt de tuning automatisch op basis van de andere speakers die deel uitmaken van je home cinema-systeem en of je luistert naar muziek of de tv.
  • Afmetingen en gewicht De afmetingen zijn (H x B x D) 87 mm x 1141,7 mm x 115,7 mm en Arc weegt 6,25 kg.

Pre-order vandaag op Sonos.com in prachtig zwart of wit met matte finish voor € 899.

154 Reacties

Hoi Allemaal,

Hoera :grinning: Ik heb iets om naar uit te kijken

Op maandag 15-06-2020, tussen 10.00 en 12.00, komt onze collega Job de onderstaande artikelen bij u thuis installeren en ophangen, wij verwachten ongeveer 1 uur bezig te zijn met deze installatie:

-Sonos Arc Zwart
-Sonos Wallmount Muurbeugel voor Sonos Arc (ARCWMWW1B)

U heeft hierbij gekozen voor een levering met installatie. 

Hoi Allemaal,

Hij is bevestigd en ik ondervind geen enkel probleem wat het geluid betreft.
Met of zonder Sub.
En met de achterspeakers (2 x de One Gen 2) wel of niet aangekoppeld.

Sonos Arc

In zijn eentje klinkt hij als.klok, en met alle toeters en bellen klinkt hij nog beter.
Blij mee. :wink:

Hoi @Erooij en andere meelezers,

Ik heb mij ook vooraf laten inlichten. Mijn retailer voor al mijn producten die te maken hebben met beeld en geluid (Platte tv) Geen reclame hoor, daar heb ik geen belang bij.
Ik kom niet verder dan daar, al jaren tevreden. Ik doe dus niet aan vergelijken en zoeken naar waar het een paar euro's scheelt.
Ze zijn goed in het serieus nemen van jou (in dit geval ik) als klant met je wensen en ideeën.

Ook nemen ze uitgebreid de tijd om je alles te laten horen wat jij wil, niet alleen wat apparatuur betreft, maar ook de muziek die jij het liefst hoort. Ik denk dat ik wat Sonos betreft wel 3 uur de tijd heb genomen om te luisteren. Onder het genot van koffie (sloten)
En die 3 uur begonnen pas nadat ik ruim twee uur andere zaken beluisterd heb.
Sonos is dus echt mijn keuze geweest. (ze laten het aan jou)

O ja dat sparen is een noodzakelijk kwaad, Het Is niet goedkoop maar dan heb je wel wat staan in je huis. En alles hoeft niet in een keer aangeschaft te worden.

Wat jammer dat je de ruimte niet hebt voor de Sonos ARC, weet bijna zeker dat je het zeer zou waarderen. Ik sta er elke dag opnieuw versteld van wat hij mij laat horen.
En als ik hem zie hangen, maakt mij dat blij en gelukkig. Het is natuurlijk niet het eerste belang in je leven, maar toch. :grinning:

Hopelijk kom je nog een keertje op een plek terecht waar je hem wel kwijt kan.
Ik zou het je zeker gunnen.

Reputatie 5
Badge +3

Korte update:

Tot mijn verbazing werd de Arc gisteren al geleverd, nauwelijks vertraging!

Zelfs op de optische aansluiting en met afspelen van muziek vind ik hem al beter klinken dan de Playbar. Door zijn breedte een grotere soundstage, vooral effecten die van de zijkanten (dus niet van achteren) komen klinken veel "echter".

Bij stereo muziek veel meer vulling, de achterspeakers zijn bijna niet meer nodig.

Gebruik hem wel met Sub, dus kan niet meepraten over de vermeende bas issues.

Nu afwachten op de HDFury Arcana om Atmos uit te kunnen proberen!

Reputatie 5
Badge +3

De Arc heeft ook speakers die naar boven gericht zijn. Als je de Arc tegen de onderkant van de TV “plakt” gaat dat invloed hebben op de geluidskwaliteit.

Reputatie 5
Badge +3

Ik kan verkeerd zijn, maar denk niet dat dit mogelijk gaat zijn om de P5’s te gebruiken als frontspeakers icm de Arc.

De Arc te hoog hangen kan de Dolby Armoz ervaring en het geluid in het algemeen beïnvloeden, maar het zal geen totale ramp zijn hoor.

Badge

@Janson Je bedoelt “geeft geen Atmos door"?

Heb je bij de instellingen van je TV gekeken? Daar daar iets over DD+ of Atmos? Mogelijk kan een nieuwe versie van de app dit nog toevoegen.

Overigens zie ik dat je een diagnose hebt verstuurt en afwacht tot Sonos daarop reageert. Zo werkt dit niet: als je een diagnose verstuurd hebt, schrijf je het nummer op en neem je contact op met Sonos. Sonos ziet namelijk niet van wie de diagnose afkomstig is. Ze kijken pas als ze van jou het nummer gekregen hebben.

Bedoel ik idd geeft geen Atmos door. Bij TV kan ik alleen voor meerkanaals kiezen.
Had idd al contct met Sonos gehad en afgesproken de diagnose te sturen (nummer doorgegeven).

Contact met Philips gehad. Deze TV heeft wel HDMI ARC, maar ondersteund geen Atmos.
Hier moet ik dan eerst maar leven :)
Bedankt voor je reacties!

Reputatie 5
Badge +3

Net setje 👍

Badge +1

Hoi Allemaal,

Hij is bevestigd en ik ondervind geen enkel probleem wat het geluid betreft.
Met of zonder Sub.
En met de achterspeakers (2 x de One Gen 2) wel of niet aangekoppeld.

Sonos Arc

In zijn eentje klinkt hij als.klok, en met alle toeters en bellen klinkt hij nog beter.
Blij mee. :wink:

Ziet er prima uit. Het is inderdaad genieten met deze nieuwe arc, het geluid is vooraan veel breder nu vind ik persoonlijk. Maar zoals altijd valt er over smaak niet te twisten. Zou wel mooi zijn met extra frontspeakers, maar wordt dan wel een kostbare centerspeaker zo😄

Net setje 👍

Hoi @Difke 

Heb mezelf verwend met een andere tv (binnenkort foto)
Een Philips 65Oled804/12. Komt beter uit met de Sonos Arc.
:joy:
Nee de reden is dat mijn vorig jaar aangeschafte tv een Philips 55Oled803/12 geen Atmos ondersteunde.
Ook al zeiden ze van wel.

Overigens prima opgelost door Platte tv, mij hoor je daar niet over klagen.
Echt niet 

Reputatie 5
Badge +3

Je hebt groot gelijk, af en toe mag je jezelf eens verwennen , we werken er ook hard genoeg voor.

Wel ben ik stilletjes jaloers aant worden 😆

Echt knap 👍

Hoi @Difke  en meelezers,

Hierbij het beloofde plaatje.
Kan nu volop genieten van de Sonos Arc.

Deze Philips 65Oled804/12 ondersteunt de Arc, en mijn oren genieten van de explosie aan geluid.
Zowel bij films als bij muziek.

Komende tijden alle Dolby Atmos content van Netflix beluisteren.
Of ik de film wel wil zien of niet, voorlopig gaan we voor het geweldige geluid wat de Sonos Arc mijn kamer binnen strooit, of moet ik gooien schrijven.:wink:

Sonos Arc Play 5 en de Sub.

Reputatie 5
Badge +3

Hey @SimonSonos ,

Wauw, nu ben je klaar voor de actie 🙂

Goede keuze, alles vormt samen een mooi geheel.

Geniet van het prachtige beeld en mooi geluid.

Klasse 👍👍👍

Reputatie 5
Badge +3

Leuk om te horen dat je er gelukkig mee bent en plezier aan hebt.

Het is je van harte gegund 👍

Reputatie 6
Badge +3

@SimonSonos, het verbaasd mij ook steeds weer, maar zelfs bij dit soort uitgaven lijken impulsaankopen te zitten. Ik heb er zelf een paar jaar over gedaan alvorens op Sonos over te stappen. Eerst veel lezen en sparen. 😉

Nooit spijt gehad en altijd een goede werking, maar ik wist ook exact wat mij te wachten stond.

Veel genot van je Arc, helaas kan ik hem niet kwijt. 😔

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb het bij plattetv besteld.

Reputatie 5
Badge +3

De Tv is maar om wat beelden af te spelen hé, als ik de arc rechtstreeks op mijn digicorder telenet aansluit heb ik zeker goed geluid.

Even voor niet-ingewijde voorbijgangers die dit topic later lezen en gemist hebben dat @beettdg van plan is om optisch te gebruiken:

Als je de Sonos Arc via HDMI rechtstreeks op je digicorder aansluit heb je geen geluid. En geen beeld, trouwens, want de Arc heeft maar 1 HDMI poort, dus hoe zou het beeld dan naar de TV gaan?  Nee, de TV is nodig als tussenstation om het juiste signaal via Audio Return Channel (ARC) of eARC naar de Sonos Arc the sturen. (e)ARC is niet hetzelfde als het gewone audiosignaal op de HDMI output van je digicorder. Je kunt die niet rechtstreeks op de Arc aansluiten, dat zal geen geluid opleveren. 

Technisch gezien is de HDMI poort op de Arc en Beam een output, je zult ook altijd een Sonos screensaver zien als je je TV afstemt op de HDMI van de Arc of Beam. Die output is echter wel geschikt om via (e)ARC (de R staat niet voor niets voor "Return") audio te ontvangen die de TV terugstuurt via zijn input. Het kan wat verwarrend zijn omdat dat precies in tegengestelde richting gaat van wat je zou verwachten.  Als je de output van je digicorder rechtstreeks op een Arc of Beam aansluit, sluit je dus eigenlijk een output op een output aan, wat zal resulteren in... Helemaal niets.

Heb je dus een TV zonder ARC of eARC, dan zul je inderdaad een andere oplossing moeten vinden. Met optisch zul je inderdaad een forse investering doen zonder dat je daar de nieuwe feature (Atmos) voor terug krijgt.

Reputatie 6
Badge +3

@106rallye Helemaal eens, alles hangt af van termijnen waar binnen je eea wilt aanschaffen. Nu een Arc en over een paar jaar een nieuwe tv heeft geen zin. Er wordt ook gesproken over Sonos uitbreiding dus vandaar mijn optie om een Bram te nemen met surround. Dit levert waarschijnlijk een veel ruimtelijker geluidsbeleving dan ook de Arc je voor muziek kan leveren. 
Mijn opmerking komt voort uit het feit dat je toch regelmatig leest dat mensen een andere beleving dachten te hebben bij tv geluid. Men denkt dat Sonos bepalend is. Dit is natuurlijk wel zo voor de kwaliteit, maar wanneer er iets “slechts” binnenkomt dan zal het altijd tegenvallen. Ook topicstarter onderschat dit omdat hij de tv alleen maar als beelddoorgever ziet. 

Hoi Allemaal,

Als hij bevalt dan komt hij ook hier in huis te hangen
Komende woensdag ga ik luisteren.
Als hij voldoet dan ga ik hem zeker bestellen.

Hoi Allemaal,

Geluisterd bij Platte tv en aansluitend besteld.

Het is een muur van geluid.

En klinkt meer dan goed

Reputatie 5
Badge +3

Dat kan ja 👍

Hoi Allemaal,

Filmpje Niet kijken als je hem zelf wil uitpakken. :grinning:
Wel leuk om te kijken.

Reputatie 6
Badge +3

Je vangt Marc op woorden. Ga er maar vanuit dat het niet kan. In feite is er een firmware update gedaan met de beta versie en die kan je niet terugdraaien. 

Volgende week verzending van de Arc? Ik kijk er alvast naar uit, echter zie ik op mijn Sonos-account onder ‘bestellingen’ mijn bestelling niet staan. Is dit normaal?

prettig weekend (als je dit in het weekend lees :grinning:   )

Hoi @SarahV ,

Spannend toch dat wachten.
Die van mij komen ze op de 15 van deze maand bevestigen aan de muur natuurlijk onder de tv.
Ik heb hem besteld bij Platte tv, heb daar al mijn Sonos producten gekocht.
Je moet maar zo denken "zei mijn vader altijd”
Bezit is het einde van het vermaak om iets nog niet hebben wat je erg graag wil. 
Nou ik wil hem graag dus hoop dat het snel de 15 is om tien uur dan komt hij.
:blush:

Reageer