Maak kennis met Arc, briljant geluid voor je tv

Related products: Hardware News
Maak kennis met Arc, briljant geluid voor je tv

Beschikbaar vanaf 10 juni, Sonos Arc, de premium smart soundbar voor tv, muziek en meer. Arc introduceert de meest indrukwekkende home cinema-beleving van Sonos tot nu toe. Laat je meeslepen door je al je films, games, muziek en meer met rijk en realistisch 3D-geluid dat Dolby Atmos-surround ondersteunt.

gDPrqohEcTtlvh3z-VhLcDWkjSQcvF6kfbae8hYJL9f3qCoeO99JEZMSypXIvv0dEnhazA_gQe_VJg8Ouf7FVu0MW2deiLdvxDcXVCBRfBUqkEC8w9GZyXi5TMklqxth2h1ntzYY

 

Indrukwekkend geluid én elegant design.

 

Een soundbar als geen andere. Elf krachtige drivers, waaronder speciale elliptische woofers en in een hoek geplaatste zij-tweeters, zorgen voor heldere details en een indrukwekkende bass. Past perfect in elk interieur.

Met zijn langwerpige en naadloze design kan Arc discreet aan de muur worden gehangen of onopvallend onder de tv worden geplaatst. Een magnetische sensor merkt het direct als Arc aan de muur is bevestigt en stelt de EQ dan slim bij om de resonantie van de bass te verminderen.

Stream je muziek, radioprogramma's, podcasts en meer vanaf je favoriete services met de Sonos-app of Apple AirPlay 2 wanneer je tv uitgeschakeld is. Hoor ieder woord Arc is speciaal afgesteld door met een Oscar bekroonde geluidstechnici. Zij hebben ervoor gezorgd dat stemmen worden benadrukt zodat je het verhaal altijd kunt volgen.

 

h6mWKpU4plieA4zoaKsTORSFe6jsdqACPe-ILHnh5QQhif6O0tPRYo20eESGfAA_wEAQaOTcSu6cPakBkSE9yCLNd9PChSqW-n1Qf1NPp1h4XkMQx2PJHBGHaahJiXoTlOy-W1AD

 

Bouw je thuisbioscoop verder uit. Sluit je Sub draadloos aan en maak een stereopaar met One SL-achterspeakers voor een luisterbeleving die je nog meer meesleept.

 

Wat meer details over Sonos Arc:

  • Simple to set-up. Sluit Arc aan op de stroom en sluit hem vervolgens op je tv aan met de HDMI-ARC-kabel. Breng uw telefoon naar Arc om automatisch wifi-inloggegevens te koppelen en veilig over te dragen met behulp van Near Field Communication (NFC).
  • HDMI eARC. Een simpele verbinding via HDMI eARC of ARC houdt de installatie eenvoudig en maakt de weergave van weergaloos geluid mogelijk.
  • Dolby Atmos. Speel Atmos- en Atmos-gecodeerde audio af uit je verzameling en favoriete services via de HDMI-ARC- of eARC-verbinding van je tv.
  • Led-statuslampje  Geeft de status van de speaker en microfoon aan en past zich aan het omgevingslicht van de kamer aan, zodat het lampje zichtbaar is, maar niet afleidt.
  • Automatische synchronisatie met afstandsbediening Sonos Arc maakt via één kabel verbinding met de HDMI eARC-poort van je tv, zodat er automatisch met je afstandsbediening wordt gesynchroniseerd.
  • Control your way. Je bedient hem met de volledig nieuwe Sonos-app, de afstandsbediening van je tv, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 en meer.
  • Schakel uit voor privacy Je kunt de microfoon met één tik uitschakelen. Het ledlampje is bedraad en schakelt ook uit, zodat je weet dat je spraakassistent niet meeluistert.
  • Spraakversterking Benadrukt de frequenties van menselijke stemmen om dialogen duidelijker te laten klinken.

  • Nachtmodus Beperkt de intensiteit van harde geluidseffecten.

  • Tune with Trueplay. Trueplay. Geniet van geweldig geluid dat met behulp van Trueplay perfect wordt afgestemd en aangepast op je ruimte en installatie. Arc wijzigt de tuning automatisch op basis van de andere speakers die deel uitmaken van je home cinema-systeem en of je luistert naar muziek of de tv.
  • Afmetingen en gewicht De afmetingen zijn (H x B x D) 87 mm x 1141,7 mm x 115,7 mm en Arc weegt 6,25 kg.

 

Pre-order vandaag op Sonos.com in prachtig zwart of wit met matte finish voor € 899.

Kan ik de Ikea Symfonisk speakers gebruiken als surround speakers voor de Arc? 


@bwoering Deze speakers zijn door Sonos als “geschikt voor de S2 software” beschreven en daarmee dus geschikt voor de Arc.


Eindelijk DTS nu?


Nee hoor dat staat nergens en hoef je dus niet te verwachten. 


Ik hoopte dat ik niet goed had gelezen en dat ze atmos nu het belangrijkste vinden, waarbij ze dts even niet vermeld hadden. Krijg ik nog geen surround geluid uit mijn blu-ray. Licenties kosten geld maar dat is met atmos niet anders toch?


Mijne hoop Blu-ray schijfjes liggen ook maar stof te vangen sinds de overstap naar Sonos😆


Wat mij opvalt is dat de bar niet gekanteld tegen de muur gemonteerd wordt maar net zoals je hem op een dressoir zet.

 


Lijkt mij logisch omdat er ook speakers naar boven en de zijkant stralen bij Atmos. De speaker zal dus altijd op dezelfde manier geplaatst moeten worden.

Hoe dat technisch bij een playbar gedaan is weet ik niet, maar daar was het m.i. van een minder belang omdat de speakers allemaal dezelfde kan op kunnen stralen. 


ik heb nog een oudere TV zonder hdmi arc , is er nog een optische geluidsingang op de ARC voorzien?


Niet lullig bedoeld, maar is het niet zonde om zo’n soundbar aan te sluiten op deze oudere tv? Wat voor signaal gaat je soundbar ontvangen, waarschijnlijk is dat dan stereo en Sonos speelt wat het ontvangt. 
Om op je vraag terug te komen; volgens mij wordt er net als bij de beam een koppelstuk meegeleverd tbv optisch aansluiten. 


De Tv is maar om wat beelden af te spelen hé, als ik de arc rechtstreeks op mijn digicorder telenet aansluit heb ik zeker goed geluid. liever eerst investeren in de soundbar, zo heb ik ook een goed toestel om spotify af te spelen. Dacht toch dat net de kracht van SONOS was systematisch je toestellen uit te breiden. 

 


In je oorspronkelijke vraagstelling beschrijf je de situatie dat je de Arc op je tv wilt aansluiten. De meest wenselijke situatie is ook om de soundbar op de tv aan te sluiten omdat daar dan ook vaak weer andere apparaten op zijn aangesloten. Dit is dan ook waar ik op reageer.
Ik blijf toch het gevoel houden dat je een Ferrari motor in een t-fordje wilt plaatsen. Dat kan haast niet goed gaan. Gevoelsmatig zou ik dan toch zeggen om voor een Beam te gaan en dan eventueel in combi met 2 surrounds. Dit levert je een geweldige muziekervaring op. 


Als je ten volle gebruik wilt maken van de Arc dan zal je tv HDMI e-ARC moeten hebben.


Ook ik vind het op het eerste gezicht een minder voor hand liggende keuze om eerst de modernste soundbar en dan pas een moderne TV te kopen. Via een optische verbinding haal je niet het maximale (Dolby Atmos) uit de Arc. Aan de andere kant: eARC zit nog nauwelijks op TV’s - dat zal in de toekomst meer worden. En je krijgt wel een breder stereobeeld dan bij de Beam en meer power, want meer speakers. Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om toch eerst voor een soundbar te gaan en je wilt uiteindelijk een Arc en een goede TV, zou ik geen Beam kopen voor de tussentijd.


De Tv is maar om wat beelden af te spelen hé, als ik de arc rechtstreeks op mijn digicorder telenet aansluit heb ik zeker goed geluid.

 

Even voor niet-ingewijde voorbijgangers die dit topic later lezen en gemist hebben dat @beettdg van plan is om optisch te gebruiken:

Als je de Sonos Arc via HDMI rechtstreeks op je digicorder aansluit heb je geen geluid. En geen beeld, trouwens, want de Arc heeft maar 1 HDMI poort, dus hoe zou het beeld dan naar de TV gaan?  Nee, de TV is nodig als tussenstation om het juiste signaal via Audio Return Channel (ARC) of eARC naar de Sonos Arc the sturen. (e)ARC is niet hetzelfde als het gewone audiosignaal op de HDMI output van je digicorder. Je kunt die niet rechtstreeks op de Arc aansluiten, dat zal geen geluid opleveren. 

Technisch gezien is de HDMI poort op de Arc en Beam een output, je zult ook altijd een Sonos screensaver zien als je je TV afstemt op de HDMI van de Arc of Beam. Die output is echter wel geschikt om via (e)ARC (de R staat niet voor niets voor "Return") audio te ontvangen die de TV terugstuurt via zijn input. Het kan wat verwarrend zijn omdat dat precies in tegengestelde richting gaat van wat je zou verwachten.  Als je de output van je digicorder rechtstreeks op een Arc of Beam aansluit, sluit je dus eigenlijk een output op een output aan, wat zal resulteren in... Helemaal niets.

 

Heb je dus een TV zonder ARC of eARC, dan zul je inderdaad een andere oplossing moeten vinden. Met optisch zul je inderdaad een forse investering doen zonder dat je daar de nieuwe feature (Atmos) voor terug krijgt.


@106rallye Helemaal eens, alles hangt af van termijnen waar binnen je eea wilt aanschaffen. Nu een Arc en over een paar jaar een nieuwe tv heeft geen zin. Er wordt ook gesproken over Sonos uitbreiding dus vandaar mijn optie om een Bram te nemen met surround. Dit levert waarschijnlijk een veel ruimtelijker geluidsbeleving dan ook de Arc je voor muziek kan leveren. 
Mijn opmerking komt voort uit het feit dat je toch regelmatig leest dat mensen een andere beleving dachten te hebben bij tv geluid. Men denkt dat Sonos bepalend is. Dit is natuurlijk wel zo voor de kwaliteit, maar wanneer er iets “slechts” binnenkomt dan zal het altijd tegenvallen. Ook topicstarter onderschat dit omdat hij de tv alleen maar als beelddoorgever ziet. 


Ik kan begrijpen dat een ARC aansluiten op een iets oudere TV, misschien een niet zo voor de hand liggende keuze is, maar toch zou het een overwogen keuze zijn. Het is nu niet dat ik hier nog met zo een oude “bak” zit met nog een beeldbuis met lampen hé. Hij is via HDMI op settopbox aangesloten en heeft HD-beeld.

Wat ga ik er mee vooruit om momenteel te investeren in een nieuwe TV. Vermoed dat ik op dat moment zelfs achteruit ga kwa geluid (geluid komt van TV). 

Wanneer ik nu een ARC op de settopbox aansluit en HDMI naar mijn oudere TV, heb ik beter klinkend geluid uit de ARC , toch wel mooi beeld van TV + een wifi speaker in de living om mijn spotify af te spelen. 

Een zoals jullie aangeven, SONOS speelt kwaliteit af wat het aangeboden krijgt. Dus een nieuwe TV aangesloten op mijn settopbox, kan maar hetzelfde geluid doorgeven, dan als ik momenteel de arc rechtstreeks zou op de settopbox zou aansluiten.

Het is ook niet de bedoeling om ieder jaar een nieuwe soundbare te kopen, maar wel ieder jaar iets bijkopen om uit te breiden en te verbeteren. Niet te vervangen.

 


Hier in huis ben ik volop het video / audio systeem aan het vernieuwen.

Ondertussen ook de ARC besteld.

Volgende week zou ik reeds de TV aan de muur hangen en daaronder komt de ARC te hangen.

Waar moet ik rekening mee houden? Bv. De afstand tussen de TV en de ARC … de ARC en de onderkast … evt.

 

alvast bedankt


Die mag gewoon onder je tv hangen of op de onderkast zetten,  juist zien dat je gemakkelijk de kabels kan wegwerken.

Alvast veel luisterplezier 🙂


Voor het ophangen is er een beugel: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/wall-mount-for-arc.html


Beugel is bijbesteld, echter is de ARC in het wit en beugel in zwart(?) Hopelijk niet zichtbaar.

Ik heb ergens gelezen dat er tussen de TV en de ARC min. 10cm / 20cm moet zijn? Het is niet de bedoeling dat deze tegen de TV ‘plakt’?

 

Bedankt


Ik zou juist genoeg plaats laten dat je vlot de kabels kan wegwerken, dan zal je wel bijna aan 10cm zitten 🙂


De Arc heeft ook speakers die naar boven gericht zijn. Als je de Arc tegen de onderkant van de TV “plakt” gaat dat invloed hebben op de geluidskwaliteit.


Beugel is bijbesteld, echter is de ARC in het wit en beugel in zwart(?) Hopelijk niet zichtbaar.

Ik heb ergens gelezen dat er tussen de TV en de ARC min. 10cm / 20cm moet zijn? Het is niet de bedoeling dat deze tegen de TV ‘plakt’?

 

Bedankt

Zie deze thread op het Engelstalige forum: https://en.community.sonos.com/announcements-228985/meet-arc-brilliant-sound-for-your-tv-6839863/index12.html#

Minsten 14cm tussen de Arc en je TV....


Ik heb hem bestelt, heb mijn playbar goed kunnen verkopen maar heb wel vraag heb 2 play ones als achterspeakers uit 2017 en de sub die is uit 2019, gaat die werken als 5.1 set ??