Sticky

Google Assistent nu beschikbaar in Belgie.

• 19 november 2019
  • 5 reacties
  • 306 Bekeken
Google Assistent nu beschikbaar in Belgie.
Reputatie 7
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 4594 reacties

We zijn verheugd om te kunnen melden dat de Google Assistent dienst per vandaag 19 November 2019 te gebruiken is in Belgie op het Sonos systeem.

Zorg er voor dat het Sonos systeem van de laatste software versie voorzien is, je kunt dit nagaan via: Instellingen > Systeem > Systeemupdates.

Ondersteunde controllers zullen de mogelijkheid hebben de Google Assistent als spraakdienst toe te voegen aan het Sonos huishouden.

Hier zijn wat behulpzame tips om te starten met de spraakdienst.

Met de Google Assistent dienst op Sonos kun je Muziek afspelen, vragen aan Google stellen, je dag plannen, Een timer instellen, en makkelijk smart-producten besturen binnen het huishouden.

De Google Assistent kan muziek besturen, zoals het skippen en pauzeren van muziek op Sonos, Je kunt muziek starten van Deezer, Google Play Music, Spotify, en Youtube Music. (beschikbaarheid kan verschillen per Land).

We zullen nieuwe acties en functionaliteit na verloop van tijd toevoegen aan de ervaring via software updates. Mocht je tegen een probleem aanlopen, er zijn behulpzame tips en tricks voor Google Assistent op Sonos. en meer Google Assistent tips op onze Sonos community.

5 Reacties

Telkens ik de spraakservice probeer in te stellen geeft de Sonos app aan ‘Google Assistant staat al op je speakers’. Dit klopt niet, want ik kan Assistant niet wijzigen of verwijderen en word dus nooit doorverwezen naar het menu om je huiskamer in te stellen. Erg frustrerend. De enige mogelijkheid die ik heb is terug naar ‘Instellingen’ waarbij GA niet geactiveerd staat. SOS. :)

Badge

Heel leuk om te horen dat we in België officieel voice control hebben.

Muziek starten en stoppen, alarmen zetten,… werkt

De broadcast tussen Google mini & telefoon (via google home app) werkt ook (telefoon staat in Engels)

Broadcast van en naar sonos one / sonos beam werkt niet

Daar krijg ik steeds de melding dat er geen speakers op het netwerk zitten.

Op het netwerk zitten 3 google mini’s, 2 Sonos One en 1 beam

Badge

Dit kon toch al?

Ik kon mijn sonos al bedienen met mn stem in het nederlands…

Of moet ik iets wijzigen.. ?

Ik moet in de app onder services bij Voice instellingen Google Assistant toevoegen, maar ik heb geen Voice instellingen.  Heb versie 10.5.1 en kan geen update doen.  Iemand een idee?

Badge

Google assistant app en google home app gewist en alles opnieuw geïnstalleerd en nu werkt broadcast ook vanop move & play one

Reageer