Einde van Software Updates voor Legacy producten - Extra Informatie

Related products: Software News
Einde van Software Updates voor Legacy producten - Extra Informatie

Eerder deze week hebben we aangekondigd dat sommige van onze oudste Sonos producten vanaf mei 2020 de status legacy krijgen. Ons doel is om onze producten minimaal vijf jaar nadat we gestopt zijn met het verkopen ervan regelmatig van updates te voorzien, we hebben een reputatie van nog veel langere ondersteuning. 

We willen graag in één topic enkele van de vragen beantwoorden die we regelmatig voorbij zien komen, zodat mensen eenvoudig de juiste informatie terug kunnen vinden.

Vanaf Mei zullen software updates en nieuwe features van Sonos alleen beschikbaar zijn voor systemen met moderne producten.

 

Na mei zullen systemen die legacy producten bevatten blijven werken als voorheen, maar ze zullen niet langer software-updates of nieuwe functies ontvangen.


Sonos zal zich inspannen om de bestaande ervaring te behouden en bugfixes uit te voeren, maar onze inspanningen zullen uiteindelijk worden beperkt door het gebrek aan geheugen en verwerkingskracht van deze legacy producten.

 

We verwachten geen onmiddellijke impact op je ervaring, maar de toegang tot services en de algehele functionaliteit zal uiteindelijk worden verstoord, vooral omdat partners hun eigen services en functies door ontwikkelen.

 

Klanten met zowel legacy als moderne producten hebben tijd om te beslissen welke optie het beste voor hen is. Je kunt je hele systeem in de legacy modus blijven gebruiken - in dit geval ontvangt het geen updates en nieuwe functies meer.

 

Je kunt ook je legacy producten van je moderne producten scheiden, zodat de moderne producten nog steeds updates en nieuwe functies kunnen ontvangen en legacy producten nog steeds afzonderlijk kunnen worden gebruikt. In mei zullen we hier meer informatie over beschikbaar maken zodra je dit kunt uitvoeren.

 

Een andere optie die beschikbaar is voor alle klanten met legacy producten, is het profiteren van het Trade Up-programma waarmee je legacy Sonos-producten kunt upgraden naar modernere producten met 30% korting. Trade Up is te allen tijde beschikbaar voor klanten als ze besluiten te upgraden.

We erkennen dat dit nieuw is voor Sonos-eigenaren, net als voor Sonos. We zijn toegewijd om je te helpen door verschillende opties aan te bieden, zodat je de beste beslissing voor jouw situatie kunt nemen.

 

Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ze te stellen.
 

Bijvoorbeeld omdat er een update geweest is waarna alle Sonos devices in korte tijd opnieuw opstarten en je router in de war raakt. Of omdat de wifikaart in je Playbar stuk is. Of omdat je buurman een nieuwe wifinetwerk heeft dat jouw netwerk wegdrukt.

Het eerste is meestal te verhelpen door alles van de stroom te halen en eerst de router en daarna de devices één voor één weer op te laten starten (even helemaal door laten stareten tot je de volgende start). Voor het tweede zou je de Playbar even bedraad kunnen verbinden en een diagnose kunnen maken. Voor het laatste zou je moeten bekijken welke netwerken op welke kanalen bij jou in de lucht zitten en dan je netwerk aanpassen.

De mogelijke problemen die met oudere producten kunnen op S1 ontstaan betreffen vooral het vervallen ven services, bijvoorbeeld als Spotify iets zou wijzigen. Dan zou Sonos ervoor kunnen kiezen om niets meer aan te passen. Met jouw probleem heeft dit dus niets te maken.


Om te beginnen zal je meer informatie moeten verschaffen. Wat heb je al gedaan, hoe is je netwerk opgebouwd, wat is de status van het led-lampje van je playbar, exacte melding in de app etc.

Dit lijkt mij echt een netwerkprobleem. Al je router en Sonos componenten een tijdje van de stroom gehaald, waarna eerst de router op opstarten en dan de rest weer aan de stroom.

wat je ook kunt doen is een diagnose maken, nummer noteren en contact opnemen met Sonos. 

 


@106rallye Wij kruisen elkaar. 😀


  

Mijn apparaten werken ineens niet meer. Op dit moment functioneert de playbar nog niet. Wordt niet gevonden door het systeem. 
waar kan het aan liggen dat plotseling alle apparaten tijdelijk niet meer functioneren en dat nu de playbar nog niet functioneert?

 

Ik raad je aan om met ons te bellen. De problemen die je ervaart staan los van de update naar S2, en er gaat mogelijk iets mis in je netwerk. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support


Ik ga eerst de tips die ik heb gekregen toepassen. Misschien krijg ik daarmee alles weer aan de praat. Ik was even bezorgd door jullie berichtgeving over S1 en S2 en de golf aan negatieve berichten daarover. 
dank voor de snelle reacties.