Dit is Sonos Roam de ultradraagbare smart speaker

Related products: Hardware News
Dit is Sonos Roam de ultradraagbare smart speaker

Met veel plezier introduceren wij jullie aan de Sonos Roam, de ultradraagbare smart speaker die thuis en tijdens elk avontuur onderweg geweldig geluid produceert. Het krachtige, aanpasbare geluid van Roam overtreft alle verwachtingen voor een speaker van zijn formaat. Hij kan thuis via WiFi worden verbonden met je Sonos-systeem en schakelt automatisch over naar Bluetooth als je onderweg ben. De moeiteloze installatie en bediening en nieuwe slimme functies maken het makkelijker dan ooit om overal van muziek en meer te genieten. Roam weegt nog geen 450 gram en het elegante, duurzame design is ideaal voor in huis, de tuin of waar je ook gaat.

Leer Sonos Roam kennen

Door de gelijktijdige verbinding met WiFi én Bluetooth is je stream-ervaring altijd en overal naadloos Als je thuis luistert maakt Roam verbinding met je systeem en streamt hij via WiFi. Als je de deur uitgaat, schakelt hij automatisch over naar bluetooth om weer verbinding te maken met je mobiele apparaat.

Met de nieuwe functie Sound Swap kun je de play/pauze-knop op de speaker vasthouden om de muziek over te schakelen naar de dichtstbijzijnde speaker in je Sonos-systeem thuis. Zo kun je de muziek gemakkelijk verplaatsen van de ene naar de andere kamer.

Sonos Roam (links) en Sonos Move (rechts)

Dankzij de naadloze connectiviteit wordt Bluetooth-streaming ook mogelijk voor de rest van het systeem; met de Sonos-app kunnen namelijk alle Sonos-speakers worden gegroepeerd met Roam als er wordt gestreamd via Bluetooth. Roam werkt met meer dan 100 streamingdiensten, waaronder Sonos Radio, en kan eenvoudig worden bediend met de Sonos-app, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 of rechtstreeks vanaf je favoriete muziekdiensten en -apps als Spotify.

Roam is ervoor gemaakt om waar je ook bent een ongelofelijke geluidsbeleving te creëren. Net als alle Sonos-producten is Roam getuned door toonaangevende experts uit de muziek- en filmindustrie om te garanderen dat de speaker content precies zo weergeeft als de maker het heeft bedoeld. De nauwkeurig ontworpen akoestische architectuur produceert een rijk en gedetailleerd geluid dat net zo helder, diep en vol klinkt als je zou verwachten van een grotere speaker.

Automatische Trueplay-tuning is nu ook beschikbaar als er wordt gestreamd via Bluetooth en WiFi. Dit betekent dat Roam altijd is afgesteld voor de beste luisterbeleving in elke omgeving.

Roam is verkrijgbaar in Shadow Black en Lunar White. Dankzij de driehoekige vorm en het ronde hoeken pak je hem makkelijk vast en staat hij mooi in elk interieur. De speaker combineert elegantie met duurzaamheid, is stofbestendig en volledig waterdicht en heeft een - grondig geteste - IP67-rating. De siliconen zijkanten beschermen tegen vallen en stoten.

Roam is klaar voor elk avontuur met tot 10 uur continue afspeeltijd met één lading. Bovendien behoudt de batterij 10 dagen zijn spanning als de speaker niet wordt gebruikt.

Opladen kan met de meegeleverde USB-C-kabel, maar kan ook door verbinding te maken met de - apart verkochte - speciale magnetische draadloze oplader van Sonos, of een draadloze Qi-gecertificeerde oplader.

Sonos Roam

Roam is verkrijgbaar vanaf 20 april voor €179 op sonos.com en via deelnemende dealers

 

Fijn product, Ik vraag mij af of deze kan gebruikt worden in stereo met een ikea boekenplank speaker


@Nastron. Voor stereo heb je altijd 2 gelijke speakers nodig. Nee dit gaat dus niet werken. 


@Nastron. Voor stereo heb je altijd 2 gelijke speakers nodig. Nee dit gaat dus niet werken. 

Thx voor het antwoord


Sonos produkten werken allemaal met WiFi.

Is Sonos Roam anders?  Bv : kan ik de Roam ook meenemen/gebruiken buiten het berijk van mijn eigen

Sonos WiFi  installatie. Bijvoorbeeld in de auto?

Groet , KooS...S


En  , kan je de Roam gebruiken als stereo ?


Ik wil hem dan installeren in mijn oude Saab 900 i automaat 


Er staat toch duidelijk dat de Roam ook via Bluetooth werkt. Voor Bluetooth is geen eigen netwerk nodig. Of deze in stereo werkt heb ik ook nog niet gevonden, maar mijn verwachting is dat dit wel zal kunnen. 
Succes met het steeds meenemen  van de speakers om ze op te laden buiten de auto. Lijkt mij geen ideale oplossing. 


Volgens mij kan ik ze via de USB opladen in de auto, dacht ik zo, of kan dat niet?


Geen idee of dat geen grote aanslag op je accu is. Je praat in het geval van stereo wel over 2 apparaten die geladen moeten worden.


De Roam werkt, net als de Move, alleen in een stereo-opstelling via wifi, niet via bluetooth. Als je geen wifi in je Saab hebt (wat voor de hand ligt), gaat een stereo-opstelling dus niet werken. ook het laden zal moeilijk zijn, dat gaat via inductie, wat in de auto met alle beweging, wellicht moeilijk zal zijn.

@Erooij Bij de Move zegt Sonos dat het geen kwaad kan om hem op de lader te laten zie Move: een draagbare wifi- en bluetoothspeaker | Sonos0:

“Hoe lang gaat de batterij mee?

De batterij van Move is goed voor tot wel 11 uur continu afspelen. Pauzeren, volumeniveau, bluetooth, warmte en andere factoren zorgen ervoor dat de batterijduur fluctueert. Als Move niet op de oplader staat en niet wordt gebruikt, gaat de batterij ongeveer 120 uur mee.”

Ik heb geen reden om aan te nemen dat dit niet ook voor de Roam geldt.

@Sook Ik zou in de auto gewoon voor een auto--oplossing gaan, dus een radio met bluetooth, of Android Auto cq. Apple CarPlay. Of even doorsparen voor deze : Sonos begint samenwerking met Audi voor autospeakers - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers


Goeie Auto speakers inbouwen in de Saab is niet zo makkelijk. Radio is een moderne pioneer bt. 

Voorin nieuwe  speakers geplaatst maar niet de gewenste geluid kwaliteit.  Speakers achterin wil ik niet en in de deur is niet mogelijk.

Vandaar dat ik naar de Sonos optie keek.

iig bedankt voor jullie reacties.:thumbsup_tone3:

 


Gemiste kans 😒


Denk dat dit wel een heel logische keuze is van Sonos. Een surroundopstelling is een vaste opstelling waar je geen verplaatsbare speakers voor wilt gebruiken. Uiteindelijk zou je dan steeds de opstelling moeten verbreken en steeds weer toevoegen. Niet ideaal.


Niet als je deze luidsprekers aankoopt met de bedoeling ze effectief als surround speakers te gebruiken? En dan nog, je kiest dan nog altijd zelf wat je met de luidsprekers doet? Als eindklant krijg je geen keuze en dat is jammer.. 


Niet geheel mee eens. Sonos zet, mede n.a.v.  klantwensen, een product in de markt. De wens was kennelijk een klein draagbaar product wat makkelijk meegenomen kan worden en dus oplaadbaar moet zijn. Dat is ontwikkeld. Er is geen klein product ontwikkeld voor uitsluitend de huiskamer.

Dat de eindklant daar dan zelf nog van alles omheen probeert te bedenken kan je Sonos niet verwijten. Persoonlijk vind ik de one’s klein genoeg om als surround te dienen en juist, in combinatie met het feit dat deze dan ook prima voor het afspelen van muziek geschikt zijn, een prima keuze als surround. 
Uiteraard weten we het nog niet, maar waarschijnlijk zal de Roam vwb geluid toch ook wat lager gepositioneerd worden dan de One. Dit dan vooral omdat er meer andere techniek in deze speaker zit wat je binnen niet nodig hebt. Denk aan Bluetooth/WiFi combinatie en het feit dat ze opgeladen kunnen worden. 
 


Je wilt een Mini Cooper gebruiken als een Landrover. In principe mag je dat zelf weten, maar Sonos is niet verplicht het te maken. Het kan bovendien ook best technisch onmogelijk zijn, of niet aan de Sonos’ standaard voor geluidskwaliteit voldoen omdat de Roam niet ontworpen is als surround. 


Iemand een kortingscode om een ROAM (en een Qi-gecertificeerde oplader) te reserveren? 

Alvast dank! Sophie

 

 

Begrijp ik het goed dat deze speaker niet werkt als home cinema opstelling maar wel kan koppelen aan bijv. 2x ONe SL in dezelfde ruimte als 3e speaker?


Dat klopt. Groeperen met andere speakers werkt technisch ook anders dan een surround-opstelling (via 2,4GHz Sonosnet of je wifi vs. een dedicated 5Ghz-verbinding).


Ik snap niet waarom er in een bluetooth modus je geen stereo paar kan maken???? Dat kan zelfs met JBL….. 


Je kan zelfs niet meerdere roams (buiten bereik van wifi) met elkaar koppelen, niet mono en niet stereo!

Het leek zo mooi, kleine support speakers binnen als stereo paar en als je in het park zit mooi stereo (of op zijn minst 2x mono) geluid…. helaas.

 


Ik kan mijn nieuwe roam niet koppelen met de bluetooth van mijn laptop. Maw. het geluid van mijn laptop kan ik niet laten spelen op mijn roam. Iemand een oplossing?


Ik kan mijn nieuwe roam niet koppelen met de bluetooth van mijn laptop. Maw. het geluid van mijn laptop kan ik niet laten spelen op mijn roam. Iemand een oplossing?

Hallo @Luc L.,

Wees er zeker van dat de bluetooth op de laptop aanstaat en dat de Roam gereed is om via bluetooth gevonden te worden door de laptop (aan/uit knop op de Roam voor gedurende 1 seconde ingedrukt houden, de LED op speaker zal blauw knipperen). 

Zie ook de Sonos Roam gebruikershandleiding voor meer informatie m.b.t. de bediening van je Roam.


Denk dat dit wel een heel logische keuze is van Sonos. Een surroundopstelling is een vaste opstelling waar je geen verplaatsbare speakers voor wilt gebruiken. Uiteindelijk zou je dan steeds de opstelling moeten verbreken en steeds weer toevoegen. Niet ideaal.

Zelf gebruik in de surround alleen bij films, dus dan zou het juist heel handig zijn als ik de roam daar voor zou kunnen gebruiken. En daarna weer los als speaker in een andere kamer/tuin/etcetera. Welnhandig als het k (ont)koppelen dan heel makkelijk gaat, maar dat is nou juist waar Sonos goed in is/zou moeten zijn...


Nee, daar is Sonos juist niet goed in. Daarom zitten de portable speakers (Roam en Move) ook niet op Sonosnet, maar op je wifi. Surrounds verbinden via een aparte 5Ghz-verbinding met de soundbar, dus met een portable speaker is dat ook moeilijk.