Dit is Sonos Beam (Gen 2)

Related products: Hardware News
Dit is Sonos Beam (Gen 2)

Met veel plezier introduceren wij jullie aan de Beam (Gen 2), een nieuwe versie van de toonaangevende compacte smart soundbar voor tv, muziek, games en meer. De nieuwe Beam biedt een verbeterde en intensere geluidsbeleving met meer diepte en helderheid, en bevat bovendien ondersteuning voor Dolby Atmos. 

Geniet van panoramisch geluid met de nieuwste generatie Beam, nu met ondersteuning voor Dolby Atmos

De nieuwe Beam zorgt voor een nog betere home cinema-beleving. Dankzij de compatibiliteit met meer dan 100 streamingdiensten die beschikbaar zijn in de Sonos-app kunnen fans profiteren van geweldige verbeteringen in geluid, design en verpakking, waaronder:

3D-geluid met Dolby Atmos: Geluidstechnologie die je omringt en onderdompelt in de actie, of het nu vliegtuigen zijn die boven je hoofd lijken te vliegen, voetstappen die door de kamer lijken te bewegen of filmmuziek die je overal om je heen hoort en voelt.

 

Verbeterd geluid, zelfde formaat: Dankzij de extra processorkracht en de nieuw ontwikkelde, gefaseerde speakeropstelling stuurt en lokaliseert Beam geluiden in de ruimte voor een levensechte beleving. De soundbar is nu ook compatibel met HDMI eARC op je tv, zodat je kunt genieten van je favoriete films en games in geluid met een nog hogere definitie en met ondersteuning voor nieuwe audioformaten.

Gestroomlijnder design: Een bijgewerkte en met hoge precisie geperforeerde grille van polycarbonaat zorgt ervoor dat de speaker geweldig klinkt en naadloos in het interieur van je huis past, net als Sonos Arc. 

Sonos Beam (Gen 2)

Eenvoudige en veiligere installatie: Met maar twee kabels en nieuwe NFC-capaciteiten is de installatie heel eenvoudig en kun je al binnen een paar minuten gaan luisteren. Je hoeft alleen de Sonos-app te openen, enkele aanwijzingen te volgen en je telefoon bij de Beam te houden.

 

Duurzaam geluid: De duurzame verpakking van de nieuwe Beam bestaat uit premium kraftpapier zonder coating, een cadeauverpakking gemaakt van 97% duurzaam papier en wordt geleverd zonder wegwerpschuim.

Meer manieren om muziek af te spelen: Sonos breidt de ondersteuning uit voor nieuwe diensten en audioformaten 

Sonos kondigde ook plannen aan voor de Ultra HD-muziekdienst van Amazon Music, die later dit jaar in een aantal markten wordt gelanceerd en het gebruikers mogelijk zal maken om nummers te beluisteren in een lossless audioformat tot 24 bit/48 kHz op hun Sonos-speakers. In Nederland en België biedt Amazon zijn Music-dienst nog niet officieel aan. Tot slot wil Sonos Dolby Atmos Music ondersteunen, een immersief audioformaat dat de traditionele grenzen van studio-opnames overstijgt en je middenin het nummer plaats zodat je ieder detail van de muziek in je kunt opnemen.

Sonos komt later dit jaar met ondersteuning voor het decoderen van DTS Digital Surround Sound via het S2-platform voor Playbar, Playbase, Amp en beide generaties van Beam, en Arc.

 

Sonos Beam (Gen 2) achter kant

Sonos Beam (Gen 2) is verkrijgbaar vanaf 5 Oktober voor €499, en kan vanaf nu worden gereserveerd op sonos.com.

Lees hier het volledige press release over Sonos Beam (Gen 2)

Ik ben benieuwd! DTS-support (lang gewacht maar nu toch gekregen) zou heel fijn zijn! Go Sonos!


Wow, DTS support is wel de grootste verrassing en dat voor alle S2`s. Nice Sonos daar hebben veel mensen op gewacht..…..even 10% prijsverhoging op de Beam tov Gen1 zullen jullie dan weer moeten uitleggen


Dit is idd goed nieuws.

Sonos is back on track :)


Sonos is back on track :)

Mwah:

  • SMB1 kan echt niet meer, onveilig
  • Classic STP voor SonosNet, ook niet meer van de tijd, Sonos kun je daardoor niet bekabelen op moderne managed switches
  • 65K limit voor MP3`s, ook wel wat zielig

Ik zou zeggen, om back on track te geraken ruim je eerst je verouderde techologie op alvorens nieuwe toe te voegen maar DTS blijft een leuke toevoeging :wink: .

 


inderdaad, leuk dat DTS ook voor de “oude” beam beschikbaar zal zijn… (heb zelf nog maar net de Beam Gen1 gekocht)… dus zou anders wel héél zuur zijn om deze oudere technologie niet te kunnen gebruiken…

 

Ook de andere items zoals Eddie al schreef…

65K limit voor muziek… pffff echt wel een tegenvaller, nog steeds geklooi met 3th party apps, maar ik zou graag al mijn muziek vlot vanuit één app bedienen….(sonos app dus)

 

en ja SMB1 en STP zijn ook issues, maar dan toch maar liefst eerst die 65K limiet verhogen!


@BEjos Wat heeft je eigenlijk doen besluiten om voor Sonos te kiezen? 


@Erooij  Destijds sonos gekozen omdat het voor zover ik weet één van de eerste / enigste speaker fabrikant was met draadloze speakers. en dit zonder een fortuin te moeten spenderen in de high-end reeks. Wat één van de grootste voordelen is (en hopelijk blijft dit nog lang) is de compatibiliteit van alle speakers onderling.

 

Dit maakt dat je eenvoudig kan starten met één speaker, en dan naar wens & budget je het systeem verder kan uitbouwen.  Ik ben destijds gestart met één play3, ondertussen al meer dan 10 jaar geleden. Zo nu en dan eens een speaker extra gekocht en mijn meest recente aankoop van afgelopen 2 jaar zijn de beam en de roam…

 

Nog niet elke kamer van de woning heeft nu een eigen speaker, maar dat is nu net het voordeel dat je het naar wens kan uitbreiden en zo niet in één keer een heel duur pakket moet kopen.


Je verhaal kwam zo negatief over dat ik de aanschaf van de Beam niet begreep. Er leek niet veel te deugen aan het sonosconcept. 


oh jawel hoor, heel tevreden, alleen sakker ik af en toe wel eens omdat ik terug op de limiet van 65K nummers aan loop….


Je verhaal kwam zo negatief over dat ik de aanschaf van de Beam niet begreep. Er leek niet veel te deugen aan het sonosconcept. 

Wat een onzin, er is geen beter systeem dan Sonos in de markt maar dan nog mag je (net zoals ik) je bedenkingen hebben over specifieke punten waar Sonos niet meer bij de tijd is. Opslagruimte (65K) is geen beperking meer en veiligheid (SMB1) moet op orde zijn net zoals de samenwerking met moderne netwerken (STP). Dit alles is niet in orde. Ik vind het leuk dat Sonos DTS gaat ondersteunen maar ze moeten blijven opletten waar ze vandaan komen (schoenmaker blijf etc…..) en dat is multi-room audio. 


Lees het verhaal nog eens. Ik lees van iemand die een Beam koopt om het vervolgens zuur te vinden geen dts te krijgen. Dan denk ik dat het kennelijk geen probleem was toen hij gekocht werd. Maar opzich nog prima. Vervolgens worden er nog wat “problemen” benoemd, waarna ik denk “wat vreemd dat hij/zij een Beam heeft aangeschaft.

Door mijn opmerking wordt pas duidelijk dat er kennelijk ooit een bewuste keuze is gemaakt.


Ik kan het blijven lezen, echter het veranderd niets aan het beeld van een bedrijf dat elementaire technologie uit hun oorsprong van multi-room audio niet meer op orde heeft maar wel nieuwe technologie blijft toevoegen aan hun TV producten.


Deze gisteren ontvangen en geinstalleerd, mooi geluid, moet alleen wat laten inspelen. Is er geen andere bluetooth subwoofer men kan gaan gebruiken dan die gigantisch dure Sonos sub?


Hoi @SteveTT800,

Nee dat gaat hem niet worden. Een Sonos Sub, of geen dacht ik te weten.
Ze klinken overigens erg goed, zeg maar uitstekend. :wink:


Alleen bij de Amp kun je een niet-Sonos sub (bedraad) aansluiten. Sowieso gebruikt Sonos geen Bluetooth voor verbindingen bij home cinema.


Alleen bij de Amp kun je een niet-Sonos sub (bedraad) aansluiten. Sowieso gebruikt Sonos geen Bluetooth voor verbindingen bij home cinema.

Oke, bedankt voor de snelle antwoord