De nieuwe Sonos app is nu beschikbaar.

Toon eerste bericht

142 Reacties

Reputatie 1
Inmiddels zijn we bij versie 8.2.2 en blijft Sonos maar voortborduren op een interface die niemand wilde en alleen voor een gigantische ergernis en afknapper heeft gezorgd. Wat een wanbeleid en respectloos naar de klant (= koning, toch?) toe, bah! Drama blijft het, ben blij dat ik nog een aantal logitech Squeezeboxen heb die wel doen wat ik wil.
Ik kan de nieuwe app niet meer installeren op mijn Ipad2 aangezien die IOS 9 niet trekt.
Dus nu geen SONOS bediening meer vanaf de woonkamer maar alleen nog vanaf de pc. Daarmee is wat mij betreft deze app waardeloos en feitelijk het volledige SONOS systeem onbruikbaar. Tenzij SONOS dit terug draait.
Qua sound ben ik tevreden, qua software duidelijk niet.
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan de nieuwe app niet meer installeren op mijn Ipad2 aangezien die IOS 9 niet trekt.
Dus nu geen SONOS bediening meer vanaf de woonkamer maar alleen nog vanaf de pc. Daarmee is wat mij betreft deze app waardeloos en feitelijk het volledige SONOS systeem onbruikbaar. Tenzij SONOS dit terug draait.
Qua sound ben ik tevreden, qua software duidelijk niet.

Wij zijn helaas ook teleurgesteld dat Apple de oudere apparaten niet meer voorzien van een hogere IOS versie.
Wij ondersteunen graag zo veel mogelijk apparaten, maar als de fabrikant van een oud toestel geen support hier meer op bied, kunnen wij hier helaas ook geen support meer op bieden.
Reputatie 4
Badge +2
Gewoon de oude app beschikbaar laten blijven voor "oudere" apparaten.
Dat Sonos geen ondersteuning meer geeft op deze oude app, dat is mijns inziens wel logisch.
Reputatie 7
Badge +2
Er zijn geen oudere apparaten.
Alle speakers, jong en oud, worden naar de laatste software versie doorgezet.
Wij ondersteunen dan ook alle speakers, en een speaker die 10 jaar op de markt is, willen we gewoon compatible houden met de rest van de "nieuwere speakers"
Het klopt dat de software op de telefoons e.d. op de zelfde versie moet staan als wat er zich op de speakers bevind.
Dus alles moet gewoon up to date zijn wil je de Sonos goed kunnen aansturen.
Ik heb sinds de invoering van de nieuwe app alleen maar problemen ondervonden! Op het moment is het zo dat ik om de paar dagen de app van alle apparaten waarop de app is geinstaleerd is moet verwijderen, het apparaat uit moet schakelen, opnieuw opstarten, en de app opnieuw dien te installeren om de apparatuur te kunnen bedienen. Dit probleem heeft ook een kennis die Sonos apparatuur heeft aangeschaft omdat wij er zo enthousiast over waren. De apparatuur is prima, maar de besturing via de app is zwaar kl##ten! Sonos moet zich diep schamen dat na al die maanden het probleem nog steeds niet is opgelost!!! ???
Reputatie 5
Badge +2
@Tom Lammers Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
@ Bob M, zoals ik jullie al eerder (lees vaak) heb geantwoord na jullie verzoek hierom. ALS HET PROBLEEM ZICH VOORDOET KAN IK DIT NIET OMDAT DE APP ZICH UITSCHAKELD!! Als de app werkt dan kan ik een diagnose sturen, maar dan speelt het probleem niet. Ik heb dit op alledrie mijn android apparaten. Als het ene niet werkt werken de anderen ook niet. Het enige advies dst ik van jullie heb ontvangen is: App verwijderen, apparaat uitschakelen, weer inschakelen en vervolgens de app opnieuw instaleren. SPIJT DAT IK ZOVEEL GELD HEB UITGEGEVEN VOOR EEN SYSTEEM DAT VOORHEEN PERFECT WERKTE, EN SINDS DE VERNIEUWDE APP ALLEEN VOOR CHAGRIJN ZORGT OM DAT HET TELKENS MAAR HOPEN IS DAT DE APP BLIJFT WERKEN!!
Reputatie 5
Badge +2
Ik snap dat je je gefrustreerd voelt. Het is ook erg vervelend als je spullen niet goed werken. De update heeft geen netwerk functionaliteit veranderd, maar na de update wordt het hele Sonos systeem opnieuw opgestart. Dit kan in sommige netwerk configuraties voor dit soort problemen zorgen. Een diagnose verteld me meer over je netwerk, waardoor ik een inschatting kan maken waar de oplossing te vinden is. Als je de melding ziet dat de app niet met het systeem kan verbinden dan vind je onderin 'Dit werkt niet' en als je daarop tikt 'Meer opties'. Hier kun je een diagnose maken. Maar gezien je frustratie zou ik liever aanraden om ons op te bellen, zodat we samen even kunnen kijken naar je situatie. Dat is vaak een stuk sneller en efficienter dan het forum. Het Nederlandse nummer is 0800 555 1234, en we zijn bereikbaar van 10 tot 18 doordeweeks.
Reputatie 1
Badge
Net update, ziet er al stuk beter uit.
Reputatie 1
Sonos versie 8.0 introduceert een geheel nieuwe controller app voor iOS en Android. De nieuwe layout maakt het makkelijker om bij je muziek te komen, er doorheen te navigeren en het door het hele huis af te spelen. De nieuwe app werkt samen met spraak besturing via Alexa apparaten. Meer info vind je hier.

Check onze blog voor de Vernieuwde Sonos App. Het volledige overzicht van de vernieuwingen en werking van de apps kan hier gevonden worden op hun respectievelijke productpaginas. Laten we een kijkje nemen naar de nieuwe app:
https://youtu.be/R-96cqYfgSs

Navigeer nu met Tabs:

De Sonos app heeft nu vijf Tabs zichtbaar aan de onderkant wanneer je niet in het volledige afspeelscherm zit. De Tabs zijn Mijn Sonos, Browse, Kamers, Zoeken en Meer... Dit ziet er zo uit:

Nu zijn jouw meest gebruikte opties toegankelijk met maar één klik, en U hoort is altijd en overal met één tik bereikbaar.

”Mijn Sonos”

We hebben al je persoonlijke Sonos afspeellijsten, muziekdienst afspeellijsten en Sonos favorieten in een simpele en makkelijk te gebruiken pagina in de Sonos app samengevoegd. Hier kun je ook de volgordes veranderen van de afspeellijsten of deze verwijderen. We hebben het Maximale aantal aan favorieten dat je kan hebben van 32 verhoogd naar 40.

Browse

Door je muziek bladeren is nu nog leuker, omdat je andere opties nu bruikbaar blijven. Je kunt browsen en naar verschillende kamers bewegen terwijl je je plek in het browse menu behoudt. Er is ook een balk op de bodem van de app die je direct toegang geeft tot de navigatie Tabs. Deze kun je omhoog slepen om de opties tevoorschijn te halen, en weer naar beneden om ze te verbergen. Door het scheiden van het bladeren van de muziek en het menu voor de instellingen is het nu nog makkelijk om te vinden wat je zoekt.

Kamers

In dit menu verschijnt de actieve kamer al opgelicht, en elke kamer heeft zichtbaar wat erin speelt en rechts van de kamernaam een icoontje van de muziekservice die actief is, zodat het nog makkelijker is om te ziet wat waar speelt. Dit geldt ook wanneer muziek via Alexa is gestart. De actieve kamer heeft een knop om te groeperen zodat je anderen erbij kan voegen.

Zoeken

Is niet veranderd, is alleen naar een makkelijker te vinden plek verhuisd.

Meer...

Alle instellingen en opties zijn hier te vinden. Je kan muziek diensten toevoegen, alarmen instellen, hulp vragen en al je instellingen vinden. We denken dat dit het efficienter maakt om de instelling te vinden die je zoekt. Over instellingen gesproken…

Filter voor expliciet taalgebruik

Bij Instellingen – Ouderlijk toezicht kun je een algemene instelling om nummers met expliciet taalgebruik te filteren. Op dit moment werkt dit alleen voor Apple Music. We hopen deze optie snel toe te voegen voor andere muziekdiensten. Met de optie aan speelt Apple Music nummers met de Expliciet tag niet meer af via Sonos.

Lang indrukken om te groeperen

Maakt het nog makkelijker om muziek af te spelen. Vanaf versie 8.0 kun je de Play/pause knop ingedrukt houden (of Mute op oudere spelers) om de speler bij de laatst actieve kamer te voegen als deel van een groep. Eerst moet er muziek spelen op een speler (maakt niet uit van welke bron, kan zelfs een alarm zijn), en dan hou je de knop ingedrukt op een andere speler om deze toe te voegen aan de groep. Deze zal dan synchroon gaan spelen met de al spelende kamer.

iOS 11 en Android 7 ondersteuning

Deze versie ondersteunt de laatst uitgekomen versies van iOS en Android. Hierbij zit ook het certificaat voor het gebruik van de Trueplay functionaliteit voor iOS 11. Trueplay is niet beschikbaar voor Android.
Reputatie 1
Ik heb de moeite genomen om mij aan te melden voor dit forum omdat ik als echt lange en trouwe gebruiker van Sonos (fan) ik de nieuwe app een drama vindt. Ook na lange tijd in gebruik. Ik hoop op een vernieuwde versie die weer logisch werkt.
Reputatie 4
Badge +3
Je kan de app updaten naar 8.3.1, veel feedback waar onze klanten mee naar voren zijn gekomen is verwerkt in deze nieuwere versie van de app.
Mooi zo'n nieuwe app en dan gelijk maar de wat oudere android apparaten eruit gooien! Schandalig dat je een systeem van 2,5K hebt staan en dan je dan weer en nieuwe tablet moet kopen om het te bedienen.. Echt knudde, je zou minstens verwachten dat het spul nog enige backwards compatibility heeft. Jammer maar helaas...
Reputatie 4
Badge +3
We hebben Android 4 erg lang nog ondersteund ook al heeft Android zelf de ondersteuning voor 4 inmiddels al 2 jaar gestopt. Dit betekent dat dergelijke besturingssystemen geen updates meer krijgen (ook geen beveiligingsupdates, wat het dus eigenlijk best onveilig kan maken om dergelijke besturingssoftware te gebruiken als je bijvoorbeeld bankiert via je telefoon). Omdat het besturingssysteem niet geupdate wordt, betekent dit dat software ondersteuning langzaam maar zeker steeds minder wordt en op een gegeven moment gewoon niet meer kan.
Ons hele gezin vind de app veel minder dan de vorige. Totaal niet intuïtief. Bij mijn Sonos van die idioot grote tegels op een telefoonscherm. Totaal geen overzicht dus. Erg jammer Sonos maar jullie slaan de plank compleet mis. Een app is bedoeld voor snelle bediening en dan lukt niet als je telkens loopt te zoeken. Een dochter van 11 en een zoon van 14 en die vinden het ook "ruk" zoals zij dat zeggen. Wij gebruiken dus ook eigenlijk alleen de functionaliteit direct vanuit Spotify wat bijna altijd goed werkt. Alleen groeperen gaat dan weer via de sonos app. Keep it simple en haal gewoon de oude layout maar weer terug, die was namelijk heel erg prettig en is voor mij destijds mede de reden geweest om voor sonos te kiezen.

Reageer