Sticky

De nieuwe Sonos app is nu beschikbaar.

Toon eerste bericht

114 Reacties

Ryan A schreef:

Verder wil ik jullie wel vragen om netjes te blijven. Wij zijn hier om te ondersteunen, vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. De app veranderen kunnen wij niet en er worden geen mensen ontslaan die de app ontworpen hebben. Verder wil ik nog toevoegen dat wij jullie met respect zullen behandelen maar wij vragen dit ook aan jullie. Ik begrijp de fustratie maar wens van niemand persoonlijke aanvallen gericht op andere (ik zeg niet dat dit gebeurt maar om escalatie te voorkomen).

Ik heb keurig, uitgebreid bericht geschreven en daar heb ik vanuit Sonos geen enkele reactie op gekregen.
Maar wat ik wel krijg is een belerend bericht over hoe 'wij' en 'jullie' hiermee om dienen te gaan. Daarmee geef je een uitermate duidelijke boodschap af: wij (Sonos) nemen jou (de klant) niet serieus.

Als iemand zich niet aan de fatsoensregels van beschaafd en duidelijk communiceren houdt, dan verwijder je zijn post, of blokkeer je de hele gebruiker. Daar val je de bezoeker die heel graag een oplossing wil vinden niet mee lastig.
Reputatie 2
Badge
Wij lezen zeker de feedback, en ons development team ook, maar om nou elke gebruiker een persoonlijke boodschap te bieden op hun feedback is wat extreem.
Uiteraard waar wij feedback kunnen leveren en een oplossing kunnen aandragen zullen we reactie geven.
We zullen ook het forum moeten monitoren, als mensen schelden, dan word dit aangepast/verwijdert.
Tim S schreef:

Wij lezen zeker de feedback, en ons development team ook,

Goed maar kan je ook een inhoudelijke reactie kunnen geven over wat de te verwachten ontwikkelingen zullen zijn zoals AudioPhilip terecht aangeeft?
A) wat is de interne gedachte bij Sonos:
1) de klant begrijpt ons mooie systeem niet laten we ze het proberen uit te leggen
2) oepsie we hebben een hele grote flater gemaakt en gaan dit zo snel mogelijk corrigeren
3) This is it... Take it or leave it
B) Indien 2 wat gaan jullie eraan doen (indien 1 of 3 dan gaat mijn Sonos op Marktplaats... stond gister weer vloekend met de App in handen omdat ik alleen even een andere radio zender op moest zetten en me dat 5 minuten zoeken heeft gekost...Stond uiteindelijk zonder muziek de afwas te doen :@)
Reputatie 2
Badge
Sonos geeft verder geen informatie omtrent wat er in de toekomst gaat gebeuren, hier zul je achterkomen via de nieuwsbrief, of als er een update gedaan is, dat dit met eigen ogen word ervaren.
Ik denk persoonlijk, dat de App in een optiek wel zo blijft, de oude vormgeving zal niet terugkomen, maar het tweaken en finetunen van de App zal waarschijnlijk wel gaan gebeuren.
Uiteraard zijn wij er ook qua telefonisch support om advies en assistentie te bieden, we leggen graag uit hoe de app te gebruiken is.
5 minuten nodig hebben om je muziek te vinden lijkt me wat extreem, met een paar handelingen kun je de muziek al aan zetten.
Dus of je hebt enorm grote lijsten met favorieten dat je erg lang moet bladeren, of je weet niet waar je moet drukken om bij je muziek uit te komen.
Zoals ik zeg, willen we hier best assistentie en uitleg op bieden, maar het terug draaien van de App gaat denk ik niet gebeuren.

Om nogmaals mijn uitleg hierbij te geven.
Onderin ziet u nu Mijn Sonos, Bladeren, Kamers, Zoeken en Meer.
Als u op Mijn Sonos drukt ziet u uw favorieten samengevoegd. ( je kunt hier op meer weergeven drukken om bepaalde favorieten uit te klappen )
Bladeren geeft het menu zoals u deze eerst links gewend was met alle diensten die je toegevoegd hebt aan het systeem.
Kamers is het menu waar u de kamer kunt selecteren waar u muziek op wilt horen.
Weet dat de rode tekst onderin wat ook de kamer naam weergeeft een sneltoets is om makkelijker kamers te groeperen/degroeperen.
Dus als je een bepaalde kamer wilt horen, wilt u dit niet vanuit het groeperen menu doen, maar vanuit de Kamers knop onderin.
Moch je in het menu zitten waar je de album art zit, en de volume balk onderin, dan kun je op het streepje boven drukken en hierdoor laat je het "Nu spelen" menu verdwijnen ( of het hele scherm naar beneden weg-swipen ) waarna je de zwarte balk onderin met knoppen weer ziet verschijnen.

Als hier nog assistentie bij nodig is dan horen we dit graag, maar verzoek je dan telefonisch contact op te nemen waarin we je graag helpen.
Als er iets systematisch niet goed gaat, of bepaalde knoppen reageren niet, of informatie zou verdwijnen, mogelijk dat dit dan een bug is en dit onderzoeken we uiteraard graag.
Tim S schreef:

Als er iets systematisch niet goed gaat, of bepaalde knoppen reageren niet, of informatie zou verdwijnen, mogelijk dat dit dan een bug is en dit onderzoeken we uiteraard graag.

Beste Tim S.,

Bij mij gaan er een heleboel dingen systematisch niet goed. Allerlei knoppen reageren niet. Informatie verdwijnt.

Het is erg frustrerend.
Mijn top of the line installatie is helemaal ingesteld op Sonos. En Sonos werkt echt helemaal niet meer. Ik luister nu weer muziek via computerspeakertjes. :(

Hoe kan Sonos hiermee helpen?
AudioPhilip schreef:

Tim S schreef:

Beste Tim S.,

Bij mij gaan er een heleboel dingen systematisch niet goed. Allerlei knoppen reageren niet. Informatie verdwijnt.

Het is erg frustrerend.
Mijn top of the line installatie is helemaal ingesteld op Sonos. En Sonos werkt echt helemaal niet meer. Ik luister nu weer muziek via computerspeakertjes. :(

Hoe kan Sonos hiermee helpen?

Tim S schreef:

Als hier nog assistentie bij nodig is dan horen we dit graag, maar verzoek je dan telefonisch contact op te nemen waarin we je graag helpen.

Helaas nog geen reactie, dus gebeld. In tegenstelling tot wat er op de website staat, zijn jullie telefonisch niet bereikbaar.

@Sonos: Nogmaals de vraag: Sonos is niet meer te gebruiken. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?
Badge
Moest net naar mijn mac lopen om geluid weer op de TV te zetten. Als je apple music afgepeeld hebt via de iphone op de sonos, kan ik de TV ingang niet vinden. Kan die oude app weer terug aub
Reputatie 2
Badge +2
AudioPhilip schreef:

Helaas nog geen reactie, dus gebeld. In tegenstelling tot wat er op de website staat, zijn jullie telefonisch niet bereikbaar.

@Sonos: Nogmaals de vraag: Sonos is niet meer te gebruiken. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

We waren gister om 3 uur dicht, dit was ook op bandje ingesproken op onze telefoonlijn en stond ook op onze website. Dit in verband met het weer en een intern evenement. Vandaag en de rest van de week zijn we weer de normale openingstijden bereikbaar.
De melding die je geeft dat er gebeurt met je Sonos app is niet normaal, en is ook niet via een forum op te lossen. Vandaar dat telefonisch contact nodig is.

bonesnl schreef:

Moest net naar mijn mac lopen om geluid weer op de TV te zetten. Als je apple music afgepeeld hebt via de iphone op de sonos, kan ik de TV ingang niet vinden. Kan die oude app weer terug aub

De oude app kan niet terug geïnstalleerd worden.Als je de Playbar geselecteerd hebt in de Sonos app (via het Kamers menu) en dan naar het Bladeren menu gaat, zal TV daar gewoon als optie bijstaan, ongeacht of je Apple Music aan hebt staan of niet.
Badge
idd, gevonden
Badge
Vanochtend de update (van v7 naar v8) geïnstalleerd. Wat heb ik daar een spijt van!!!!! Had ik dit forum maar eerder gelezen!! Wat was de vorige versie fijn in vergelijking met deze!! Alles is nu door elkaar gegooid, niet meer logisch en niet meer overzichtelijk (dit kon in de vorige app trouwens ook nog wel wat beter) en de fijne donker layout is nu wit!

Wat ik verder tav de bediening vooral mis is de play-knop (grijze ronde met 'play' symbool) op de album weergave. Nu kost het een extra handeling om een album af te spelen. Kan deze functie terugkomen?
Reputatie 2
Badge +2
PRT schreef:

Vanochtend de update (van v7 naar v8) geïnstalleerd. Wat heb ik daar een spijt van!!!!! Had ik dit forum maar eerder gelezen!! Wat was de vorige versie fijn in vergelijking met deze!! Alles is nu door elkaar gegooid, niet meer logisch en niet meer overzichtelijk (dit kon in de vorige app trouwens ook nog wel wat beter) en de fijne donker layout is nu wit!

Wat ik verder tav de bediening vooral mis is de play-knop (grijze ronde met 'play' symbool) op de album weergave. Nu kost het een extra handeling om een album af te spelen. Kan deze functie terugkomen?

Deze handeling is nog steeds beschikbaar, via het afspeelvenster die te benaderen is door op de witte balk te klikken die net boven de zwarte menu balk zit.

De vorige layout had precies dezelfde kleuren als de huidige layout. Het is alleen zo dat veel mensen op het afspeelvenster bleven staan, wat een donkere achtergrond had maar zeker niet het hoofdscherm was van de Sonos app. De Sonos app is verder altijd wit geweest qua achtergrond. Dat gezegd hebbende zijn er verdere wijzigingen die eraan komen in deze nieuwe layout.

Aangaande dat dingen nu niet logisch zijn, ik kan de verwarring begrijpen die in eerste instantie naar voren komt, maar ik wil graag duidelijk hebben dat dit voornamelijk komt vanwege de initiële verandering. Toen we gingen van de oudste app die we hadden, die dezelfde layout had als de PC app naar de vorige versie van de app, kregen we precies dezelfde opmerkingen. Niks was logisch meer, mensen konden niet vinden hoe je kamers kon groeperen, muziek kon afspelen, volume kon aanpassen etc. Dat duurde ook zeker een aantal weken/maanden voordat mensen hier comfortabel mee om konden gaan. En daar is niks mis mee, het is een nieuwe layout dus natuurlijk zullen er dingen zijn waar je niet meteen van begrijpt hoe het werkt of dat je iets niet kunt vinden.

Maar de nieuwe app gebruik ik persoonlijk nu al een aantal maanden. En het is zoveel duidelijker hoe bepaalde functies werken.
Groeperen kan nu vanaf twee locaties, ofwel via het KAMERS menu, ofwel via het afspeel venster direct, terwijl je eerst een heel menu moest openen die veel mensen niet eens konden vinden omdat het niet duidelijk was dat je bovenaan op de naam van een kamer moest klikken.
Muziek vind je nu altijd onder MIJN SONOS en BLADEREN. Favorieten onder MIJN SONOS en alle muziek opties die toegevoegd zijn waar je doorheen kan bladeren onder BLADEREN. Ook weer twee duidelijke en logische benamingen.
ZOEKEN heeft nu zijn eigen kopje in het menu in plaats van alleen een icoontje rechtsbovenin zoals in de oude app, dus je weet altijd waar je mee kan zoeken.
En MEER is waar alle instellingen onder vallen, functies waar veel mensen geen gebruik van maken of maar eenmalig gebruik van maken. Dit stond eerst in hetzelfde rijtje als alle muziek en was dus erg onoverzichtelijk omdat dit tot hele lange lijsten aan informatie kon zorgen.

Nogmaals, ik snap de frustratie. Niemand vind verandering leuk op het eerste gezicht, dat is nou eenmaal menselijk. Ik wil je alleen uitdagen gewoon even de tijd te nemen om de nieuwe app te leren gebruiken, met zelfs het oog op de verbeteringen die er nog aan gaan komen in een van de volgende updates qua uiterlijk (er zullen wat donkerdere elementen terugkomen op basis van feedback).
Badge
En wanneer komt trueplay beschikbaar op de iphone X?
Vanmiddag de play5's als surround geïnstalleerd, kan de trueplay nu niet uitvoeren.
Reputatie 2
Badge +2
bonesnl schreef:

En wanneer komt trueplay beschikbaar op de iphone X?
Vanmiddag de play5's als surround geïnstalleerd, kan de trueplay nu niet uitvoeren.

Hier hebben we op het moment nog geen datum voor bekend helaas. Het is namelijk zo dat we eerst de software dermate moeten aanpassen dat de microfoon van de iPhone X qua calibratie overeenkomt met het signaal wat we verwachten tijdens de Trueplay stappen. Houd de updates in de komende weken in de gaten voor wat er aangepast is, of houd de community in de gaten voor een melding hierover.
Sonos App is zeer onoverzichtelijk. Voor de basisinstellingen prima, voor muziek afspelen met bijvoorbeeld muziekservice Spotify: niet te doen.
Helaas lukt het sinds vandaag niet meer om rechtstreeks vanuit Spotify af te spelen op de Sonos. Erg frustrerend !

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)