De nieuwe Sonos app is nu beschikbaar.

Toon eerste bericht

142 Reacties

Maar geef het in ieder geval een beetje tijd om werkelijk te begrijpen hoe de nieuwe app werkt, en als u dan eventuele verbeteringen zou willen zien en/of punten heeft over wat u denkt dat de oude app beter deed, dan willen we dat soort informatie graag hebben.

Er zitten een aantal duidelijke bugs in de manier hoe de app met meerdere kamers / luidsprekers omgaat. Als ik een kamer uit-vink en een andere kamer aan, dan verwacht ik dat ik dan met de nieuwe kamer aan de slag ga. De app registreert dit niet en gaat met de eerste kamer verder. Ik moet eerst beide kamers selecteren, dat bevestigen zodat beide aangevinkt staan, en dan vervolgens de eerste kamer weer uitvinken. Volstrekt onduidelijk en ik vraag me serieus hoe een bug in zo'n centrale functie (meerdere kamers en gebruiksvriendelijkheid zijn functies waar Sonos actief mee adverteert) door het testprotocol komt.

Dergelijke problemen worden in vrijwel alle gevallen verzorgt door problemen in netwerkcommunicatie. Dit kan draadloze verstoring betreffen, wat een van de grootste factoren is in netwerkcommunicatie problemen, maar er zijn ook andere redenen zoals bepaalde instellingen die van toepassing zijn of bepaalde apparatuur die gebruikt wordt (bijvoorbeeld WiFi versterkers).

Vind je het niet een beetje raar dat veel mensen dit soort problemen pas krijgen na jullie laatste app update? Lijkt mij niet dat we allemaal gaan verbouwen, nieuwe wifi's installeren en nieuwe netwerkapparatuur kopen als jullie een release doen. Het lijkt mij dus eerder dat dit soort problemen die na een nieuwe update optreden daadwerkelijk te maken hebben met de door jullie verstrekte software.
Reputatie 5
Badge +2
Het is geen bug, het is het groeperen van kamers. Ze hebben ervoor gekozen om vanuit het afspeelscherm alleen de mogelijkheid te geven om te groeperen. Als je wilt veranderen van kamer dan moet je eerst linksboven klikken zodat het afspeelscherm naar beneden gaat. Dan zie je de nieuwe menu balk en hier heb je 'Kamers'. Deze optie kun je gebruiken om van kamer te wisselen.

Na het updaten wordt Sonos opnieuw opgestart, en dit kan gevolgen hebben voor de verbinding met andere apparaten. De meeste access points etc. kunnen hier goed mee dealen, maar het is onze ervaring dat dit problemen kan opleveren die met een simpele herstart verholpen kunnen worden. Het is een algemeen advies voor een generiek probleem dat voor kan komen, voor degenen die hulp zoeken in een forum thread gevuld met reacties. Het is geen advies op maat, en niet toepasbaar op alle situaties.
Door de jaren heen heb ik gewoonlijk de veranderingen aan de Sonos App als verbeteringen ervaren, weliswaar na even wennen. Deze laatste versie echter heb ik nu na 2 maanden nog niet doorgrond. Waar de App zich voorheen intuitief liet bedienen, is het nu met die tabs elke keer opnieuw een zoektocht, en kom ik eerst een keer of 2, 3 uit bij een optie die ik niet wilde. Het wisselen tussen kamers resulteert meestal in een nieuwe groep. Mijns insziens is het grote probleem hier dat je aan het heen en weer klikken blijft tussen volledig scherm, en die tab-balk. 😠
Ik heb Bijna voor €4000,- aan Sonos producten, omdat ik graag goed geluid in huis wil...zelfs de muren verbouwd om de stopcontacten weg te werken... Man wat was ik trots..
Vrienden en familie zijn onder de indruk..maar nu...
JULLIE ZIJN EEN LUIDSPREKER FABRIKANT!!!
GEEN APLICATIEBEHEERGROEP!!

Door deze app luister ik nog liever naar een JBL go.
Dit werkt gewoon niet , althans niet volgens het KISS systeem waar sonos toch op gebaseerd is?

Vernieuwen is niet altijd verbeteren
Ik wil de nieuwe app wel en kans geven maar als je na de update niets anders ziet dan "geen muziek" en een lege wachtrij, wat dan ? Ook heb ik 0,0 tabs onderaan mijn scherm, dus noppes te zoeken, browsen, my sonos, ... all gone. Geen stations meer. Kan sonos helemaal niet meer gebruiken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Wss zal jullie antwoord zijn ... ligt aan je eigen wifi netwerk. Niet dus.. een uur geleden werkte het nog wel !!!
Reputatie 5
Badge +2
@ThisGuy Er zijn maar twee schermen waarin je niet die balk hebt, en dat zijn de instellingen en je afspeelscherm. Als je 'Geen muziek' ziet, dan zit je in je afspeelscherm. Tik op de bovenkant van je scherm om dit scherm te minimaliseren. Dan heb je de balk weer en kun je bij Bladeren of Zoeken of Mijn Sonos je muziek vinden.
Gevonden !!
man, dat minimaliseren zit goed verborgen !! en die balk eigenlijk ook; lijkt gewoon de rand van mijn toestel. Oké, we kunnen weer verder. Super bedankt voor de help !
Reputatie 1
Wanneer komt versie 9 met gewoon weer een zwarte achtergrond (of een iedergeval de keuze) en de oude layout en functionaliteit nu eens eindelijk uit. Deze versie gaat het duidelijk niet worden...
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb de nieuwe app nu redelijk onder controle, na een poosje klooien.
Mijn enige probleem nog is nu in tabblad kamers. Als je daar iets doet, komt er een pagina overheen (weg tabbladen, is verwarrend) en als je die weer naar beneden wil vegen krijg ik vaak pulldowns op de iphone zelf ipv in de app (omhoog vegen idem)

Feit - er zitten wel degelijk een aantal verbeteringen in.
Feit - als zoveel mensen moeite hebben met de app, is het gewoon geen goede app 😉
Heeft er iemand een link naar een handige app want dit slaat helemaal nergens meer op. Waarom zijn de iconen van de favorieten zo groot? Ze zouden makkelijk in beeld passen als ze 4x kleiner waren. Je ziet er maar 5 en je kan ze niet van volgorde veranderen. Nu heb je nog meer taps nodig om je muziek in een bepaalde kamer te bedienen.
Ben blij dat je app uberhaupt nog werkt. Ik heb sinds ergisteren na een update alleen maar een app die zichzelf meteen na opstarten weer afsluit zodat ik mijn sonos speakers niet meerkan bedienen .sonos heeft zelfs op afstand ingelogt in mijn computer om de wifi instellingen te checken. Alles bleek in orde. Op hun aangeven zelfs tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen en app opnieuw geinstaleerd omdat er volgens sonos wellicht een conflicterende app op stond. Resultaat nog steeds hetzelfde probleem, en een tablet die helemaal opnieuw moest worden ingesteld! ?
Zoals in een aantal berichten hierboven aangegeven, het is niet mogelijk om terug te gaan naar de vorige app. Ik begrijp de frustratie absoluut, maar zoals aangegeven zijn de eerste paar weken na een wijziging van een layout die we al 4 jaar ongeveer hebben te kort om dergelijk commentaar meteen op te nemen in een nieuwere versie. Mijn advies is om even de tijd te nemen de app door te nemen. De app werkt namelijk, sneller dan eerder. Beter? Persoonlijk vind ik van wel maar dit is niet aan mij om voor u te bepalen. Maar geef het in ieder geval een beetje tijd om werkelijk te begrijpen hoe de nieuwe app werkt, en als u dan eventuele verbeteringen zou willen zien en/of punten heeft over wat u denkt dat de oude app beter deed, dan willen we dat soort informatie graag hebben.
Nieuwe app werkt momenteel helemaal niet meer. Zelfs jullie technische hepdesk krijgt hem niet aan de praat! Dus hou aub op met het ophemelen van deze app. Degene die deze app heeft ontwikkeld moeten ze op staande voet ontslaan!
Speelt alleen tv af na nieuwe update
Spotify is na de update niet meer te bereiken. Niet blij
Wat een waardeloze update
Door de jaren heen heb ik gewoonlijk de veranderingen aan de Sonos App als verbeteringen ervaren, weliswaar na even wennen. Deze laatste versie echter heb ik nu na 2 maanden nog niet doorgrond. Waar de App zich voorheen intuitief liet bedienen, is het nu met die tabs elke keer opnieuw een zoektocht, en kom ik eerst een keer of 2, 3 uit bij een optie die ik niet wilde. Het wisselen tussen kamers resulteert meestal in een nieuwe groep. Mijns insziens is het grote probleem hier dat je aan het heen en weer klikken blijft tussen volledig scherm, en die tab-balk. :@
Ben blij. Mijn sonos is helemaal niet meer te gebruiken omdat de app zichzelf uitschakeld. Men is hier al mee bezig, heb de servicelijn gebeld. Deze zelfs toegang op afstand tot mijn computer verleend omdat het waarschijnlijk aan mijn wifi instellingen lag. ( niet dus) Vervolgens op hun verzoek mijn tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen en vevolgens se app opnieuw geinstaleerd omdat het waarschijnlijkeen conflict met een andere app. Resultaat?.......... nul komma nul niks. Ik kan nu mijn sonosspeakers alleen nog maar bedienen vanaf mijn PC die helaas op een zolderkamertje staat omdat ik practisch alles op tablet of smartphone doe! SONOS is zo lijkt het zijn eigen glazen aan het ingooien. Zeker gezien de reactie's die medewerkers geven op vragen omtrend de vragen/ klachten die massaal geplaatst worden over de app op hun topic. Schande!!!!!!
De vraag is nioet OF maar WANNEER gaat Sonos iets aan de afschuwelijke nieuwe App doen... Wat een drama en een draak van een ding. Mogen we zo snel mogelijk de oude App terug? Ik moet nu soms aan mijn kinderen vragen of zij weten hoe er iets moet en zelfs zij hebben er moeite mee...

Graag geen PR b@lls**** meer maar gewoon een goeie App... :@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@

Edit: aangepast door Ryan A vanwege taal gebruik.
Reputatie 5
Badge +2
Wij sturen de feedback door die hier gepost wordt. Als je andere problemen heb met audio die uitvalt of andere vragen zoek dan een relevante topic en post je probleem/vraag daar en we komen z.s.m. met hulp. Mochten jullie verder nog vragen hebben over de werking van de app, post gerust. Verder wil ik jullie wel vragen om netjes te blijven. Wij zijn hier om te ondersteunen, vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. De app veranderen kunnen wij niet en er worden geen mensen ontslaan die de app ontworpen hebben. Verder wil ik nog toevoegen dat wij jullie met respect zullen behandelen maar wij vragen dit ook aan jullie. Ik begrijp de fustratie maar wens van niemand persoonlijke aanvallen gericht op andere (ik zeg niet dat dit gebeurt maar om escalatie te voorkomen).
Reputatie 1
Wij sturen de feedback door die hier gepost wordt. Als je andere problemen heb met audio die uitvalt of andere vragen zoek dan een relevante topic en post je probleem/vraag daar en we komen z.s.m. met hulp. Mochten jullie verder nog vragen hebben over de werking van de app, post gerust. Verder wil ik jullie wel vragen om netjes te blijven. Wij zijn hier om te ondersteunen, vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. De app veranderen kunnen wij niet en er worden geen mensen ontslaan die de app ontworpen hebben. Verder wil ik nog toevoegen dat wij jullie met respect zullen behandelen maar wij vragen dit ook aan jullie. Ik begrijp de fustratie maar wens van niemand persoonlijke aanvallen gericht op andere (ik zeg niet dat dit gebeurt maar om escalatie te voorkomen).
Reputatie 1
Als newbie sta ik nog steeds versteld van wat er allemaal mogelijk is. Ik begrijp niet zo goed de negatieve commentaren van mijn community-collega's. Ik vind het prima. Elke update biedt weer meer opties. Ik heb de laatste maanden al flink geïnvesteerd in mijn Sonos-apparaten en ik ben er fier op. De combinatie met AppleMusic is een "match made in Heaven" voor mij. Wat een kwaliteit en wat een ondersteuning ... in mijn moedertaal. Dank je wel Sonos-team om dit alles te ontwikkelen en te verbeteren. R.E.S.P.E.C.T.
Reputatie 5
Badge +2
Dank je wel voor de feedback, ik zal het met het team delen. Veel luister plezier!
Wat is nu de reden geweest om de oude app de nek om te draaien? of was er een soort verveling?
Ik zou zeggen ga er iets aan doen ( zeker ook aan de soundbar totaal niet meer van deze tijd qua aansluitingen en coderingen) u wordt aan alle kanten ingehaald door denon heos.
We waren altijd blij en trots met sonos, nu is het achterhaald door de concurrent.
Met vriendelijke groet
PS doe wat aan die witte achtergrond ( pijn aan mijn ogen )
Ik heb de oude CR200 afstandsbediening weer in gebruik genomen, wat een verademing
voor thuisgebruik is dit mijn oplossing
Als newbie sta ik nog steeds versteld van wat er allemaal mogelijk is. Ik begrijp niet zo goed de negatieve commentaren van mijn community-collega's. Ik vind het prima. Elke update biedt weer meer opties. Ik heb de laatste maanden al flink geïnvesteerd in mijn Sonos-apparaten en ik ben er fier op. De combinatie met AppleMusic is een "match made in Heaven" voor mij. Wat een kwaliteit en wat een ondersteuning ... in mijn moedertaal. Dank je wel Sonos-team om dit alles te ontwikkelen en te verbeteren. R.E.S.P.E.C.T. Beste Rudy, klopt dat je het leuk vindt en steeds meer opties "krijgt". Het probleem voor de oude garde is dat wij die fase ook gehad hebben maar dat alle opties die we hadden en veel beter waren verdwenen zijn.. Met andere woorden we weten wat we hadden en helaas ook wat we er voor in de plaats hebben gekregen.

Dus wees blij met je extra opties maar wees niet verbaast als die zo ineens weg kunnen zijn... Ben je meteen een stuk minder fier :8

Reageer