Sticky

De nieuwe Sonos app is nu beschikbaar.

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 494 Reacties
Sonos versie 8.0 introduceert een geheel nieuwe controller app voor iOS en Android. De nieuwe layout maakt het makkelijker om bij je muziek te komen, er doorheen te navigeren en het door het hele huis af te spelen. De nieuwe app werkt samen met spraak besturing via Alexa apparaten. Meer info vind je hier.

Check onze blog voor de Vernieuwde Sonos App. Het volledige overzicht van de vernieuwingen en werking van de apps kan hier gevonden worden op hun respectievelijke productpaginas. Laten we een kijkje nemen naar de nieuwe app:
https://youtu.be/R-96cqYfgSs

Navigeer nu met Tabs:

De Sonos app heeft nu vijf Tabs zichtbaar aan de onderkant wanneer je niet in het volledige afspeelscherm zit. De Tabs zijn Mijn Sonos, Browse, Kamers, Zoeken en Meer... Dit ziet er zo uit:

Nu zijn jouw meest gebruikte opties toegankelijk met maar één klik, en U hoort is altijd en overal met één tik bereikbaar.

”Mijn Sonos”

We hebben al je persoonlijke Sonos afspeellijsten, muziekdienst afspeellijsten en Sonos favorieten in een simpele en makkelijk te gebruiken pagina in de Sonos app samengevoegd. Hier kun je ook de volgordes veranderen van de afspeellijsten of deze verwijderen. We hebben het Maximale aantal aan favorieten dat je kan hebben van 32 verhoogd naar 40.

Browse

Door je muziek bladeren is nu nog leuker, omdat je andere opties nu bruikbaar blijven. Je kunt browsen en naar verschillende kamers bewegen terwijl je je plek in het browse menu behoudt. Er is ook een balk op de bodem van de app die je direct toegang geeft tot de navigatie Tabs. Deze kun je omhoog slepen om de opties tevoorschijn te halen, en weer naar beneden om ze te verbergen. Door het scheiden van het bladeren van de muziek en het menu voor de instellingen is het nu nog makkelijk om te vinden wat je zoekt.

Kamers

In dit menu verschijnt de actieve kamer al opgelicht, en elke kamer heeft zichtbaar wat erin speelt en rechts van de kamernaam een icoontje van de muziekservice die actief is, zodat het nog makkelijker is om te ziet wat waar speelt. Dit geldt ook wanneer muziek via Alexa is gestart. De actieve kamer heeft een knop om te groeperen zodat je anderen erbij kan voegen.

Zoeken

Is niet veranderd, is alleen naar een makkelijker te vinden plek verhuisd.

Meer...

Alle instellingen en opties zijn hier te vinden. Je kan muziek diensten toevoegen, alarmen instellen, hulp vragen en al je instellingen vinden. We denken dat dit het efficienter maakt om de instelling te vinden die je zoekt. Over instellingen gesproken…

Filter voor expliciet taalgebruik

Bij Instellingen – Ouderlijk toezicht kun je een algemene instelling om nummers met expliciet taalgebruik te filteren. Op dit moment werkt dit alleen voor Apple Music. We hopen deze optie snel toe te voegen voor andere muziekdiensten. Met de optie aan speelt Apple Music nummers met de Expliciet tag niet meer af via Sonos.

Lang indrukken om te groeperen

Maakt het nog makkelijker om muziek af te spelen. Vanaf versie 8.0 kun je de Play/pause knop ingedrukt houden (of Mute op oudere spelers) om de speler bij de laatst actieve kamer te voegen als deel van een groep. Eerst moet er muziek spelen op een speler (maakt niet uit van welke bron, kan zelfs een alarm zijn), en dan hou je de knop ingedrukt op een andere speler om deze toe te voegen aan de groep. Deze zal dan synchroon gaan spelen met de al spelende kamer.

iOS 11 en Android 7 ondersteuning

Deze versie ondersteunt de laatst uitgekomen versies van iOS en Android. Hierbij zit ook het certificaat voor het gebruik van de Trueplay functionaliteit voor iOS 11. Trueplay is niet beschikbaar voor Android.

114 Reacties

Heeft er iemand een link naar een handige app want dit slaat helemaal nergens meer op. Waarom zijn de iconen van de favorieten zo groot? Ze zouden makkelijk in beeld passen als ze 4x kleiner waren. Je ziet er maar 5 en je kan ze niet van volgorde veranderen. Nu heb je nog meer taps nodig om je muziek in een bepaalde kamer te bedienen.
De nieuwe app is veel minder dan de oude.Slechte layout, bediening veel te omdslachtig.Jammer .
Badge +1
Zoals met alle veranderingen is het even wennen maar ik vind het een verbetering. En de bediening is zeker niet omslachtig geworden.....vind ik. :D
Jammer, jammer. Elke (layout)wijziging is niet altijd een verbetering. De informatie en schuiven in zwart lijken mij in donker minder goed zichtbaar. Ook het m.i. overzichtelijke beginscherm mis ik. Je zult er wel aan (moeten)wennen maar ik ben niet overtuigd van de verbetering.
Het is inderdaad even wennen. Ik vind het wel knap behalve dat ik liever een zwarte (night) achtergrond heb.
Reputatie 1
Badge
Ben ik met je eens Peter_270, de zwarte achtergrond mis ik wel. Maar het zal inderdaad wel wennen zijn. Maar nog een weekje proberen :D
Zijn er nog die na de update, vinden dat wanneer je het surround systeem gebruikt het niet meer is als er voor.
Heeft wellicht iemand tips hoe ik na een update van de app op mijn telefoon iedere keer het hele Sonos systeem (amp and connect) kwijt ben. Het systeem heb ik nu een jaar of 8 en is echt top. Maar de laatste twee jaar zijn de updates gewoonweg gedoe. Componenten kwijt en het duurt lang wanneer ze op de telefoons en iPad weer verschijnen.
Reputatie 2
Badge
jeroenbbb schreef:

Heeft wellicht iemand tips hoe ik na een update van de app op mijn telefoon iedere keer het hele Sonos systeem (amp and connect) kwijt ben. Het systeem heb ik nu een jaar of 8 en is echt top. Maar de laatste twee jaar zijn de updates gewoonweg gedoe. Componenten kwijt en het duurt lang wanneer ze op de telefoons en iPad weer verschijnen.

Dit is een totaal ander probleem dan hoe de software van Sonos eruit ziet en hoe deze je Sonos weergeeft.
Als speakers zomaar verdwijnen is er iets mis met uw netwerk of de wifi werking, wat we uiteraard graag voor je onderzoeken.
Omtrent de layout van de Sonos software.
Je favorieten zitten nu onder MIjn Sonos, bij elkaar gevoegt zodat je favorieten sneller te vinden zijn.
Onder bladeren kun je nog steeds het menu naar voren halen zoals je deze eerst aan de linkerkant gewend was.
Sonos luistert en kijkt mee op dit forum, dus mochten we verbeteringen zien in de feedback welke we ontvangen dan kan het zijn dat de layout aangepast word in een toekomstige update, maar kan hier verder helaas geen garantie op bieden.
Sorry maar vind het een onoverzichtelijke update wat mij betreft snel terug naar de oude versie ..zoek me helemaal suf
Wat mij betreft tot op heden ook geen verbetering. Met name het koppelen en ontkoppelen van devices is echt ingewikkelder geworden. Ik krijg het geluid van de tv niet meer aan, stond voorheen links onderaan het uitschuifveld, en nu?? kortom tv uit en weer aan om geluid te krijgen....
Reputatie 2
Badge
Anoniem122 schreef:

Wat mij betreft tot op heden ook geen verbetering. Met name het koppelen en ontkoppelen van devices is echt ingewikkelder geworden. Ik krijg het geluid van de tv niet meer aan, stond voorheen links onderaan het uitschuifveld, en nu?? kortom tv uit en weer aan om geluid te krijgen....

Je kunt onderin op Bladeren drukken.
Dit is het zelfde menu zoals u deze gewend was aan de linkerkant.
Sinds de update van de Sonos app mis ik de playbase in de app. Ik kan deze niet meer connecten op mijn iPhone/iPad en dus ook niet meer besturen. Het vreemde is dat ik via een andere iPhone wel gewoon connectie heb met de PlayBase. Iemand ditzelfde probleem ondervonden? En heeft iemand al een oplossing gevonden hiervoor?
Reputatie 2
Badge
Toevallig de router en de iphone/ipad al een uit en aan gezet waar het niet op wil functioneren?
Laat de Iphone/Ipad wel andere Sonos zien? of is er alleen een Playbase in huis?
Zie graag een diagnose van de Iphone die het systeem wel laat zien, en een diagnose van de telefoon/tablet die de Playbase niet laat zien.
Zo kun je een diagnose verzenden
Ik wil de zwarte achtergrond weer terug, beter nog is gewoon kunnen kiezen/instellen.... SONOS.... HELP MAKE US HAPPY !!!
Reputatie 2
Badge
MrcNL schreef:

Ik wil de zwarte achtergrond weer terug, beter nog is gewoon kunnen kiezen/instellen.... SONOS.... HELP MAKE US HAPPY !!!

Misschien in een toekomstige update, kan hier verder geen garanties over geven, maar we luisteren naar de feedback en zullen handelen indien Sonos nodig ziet.
Dat niet elke vernieuwing een verbetering is, dat blijkt wel uit de laatste app-update. Wat een waardeloze update is dat.
De app is onduidelijker geworden dan de vorige. Het wisselen van kamer gaat moeizaam en loopt regelmatig bij ons vast.
En dan die witte achtergrond en de indeling van de app is gewoon niet goed. Geef mij maar de oude kleuren, indeling en bediening terug. Die werkte probleemloos. En als ze dan iets willen veranderen laat ze dan de equalizer in mogelijkheden uitbreiden zodat je het geluid meer aan je eigen voorkeur kan aanpassen.
Maar geef voor nu eerst de oude app terug.
Tim S schreef:

MrcNL schreef:

Misschien in een toekomstige update, kan hier verder geen garanties over geven, maar we luisteren naar de feedback en zullen handelen indien Sonos nodig ziet.

Indien Sonos nodig ziet? Of wat de klant wil?:?
Reputatie 2
Badge +2
Dat is op dit moment nog te vroeg om te zeggen. Natuurlijk luisteren we naar feedback maar in de korte periode na een best grote wijziging zijn emoties vrij snel degene die de meningen kleuren, frustratie voornamelijk omdat opeens dingen niet meer gaan zoals ze eerder gingen. En dat is te begrijpen, van nature volgen we allemaal een vast patroon als we dat eenmaal kennen en is een verandering in dat patroon af en toe best onbegrijpelijk.

Maar ik kan jullie verzekeren dat de app hoe deze op dit moment werkt echt een stuk makkelijker is. Ik gebruik deze persoonlijk al maanden in een beta en daar ik inderdaad in het begin af en toe nog aan het zoeken was, heb ik nu nog sneller muziek aan op mijn Sonos systeem dan eerder, omdat alle muziek gewoon allemaal onder een tabje staat zonder alle andere visuele "clutter" zoals instellingen en dergelijke. Als er in de loop van de tijd blijkt dat er dingen nog efficiënter kunnen of dat het blijkt dat de meerderheid van de klantenbasis de app niet fijn vind, kunnen hier wijzigingen in komen, maar dat is op dit moment nog te vroeg om over te oordelen. We horen op het moment beide positieve kritiek over de nieuwe app en negatieve kritiek. We zullen dit in de komende maanden verzamelen en dan oordelen of er wijzigingen nodig zijn.
Ik vind het fantastisch hoe hard Sonos aan de gebruikers aan het uitleggen is hoe handig de nieuwe app is, terwijl een groot aantal (nee ik heb geen enquette gehouden) gebruikers de nieuwe app als heel slecht ervaren. Ik hoor daar ook bij. Ik sta als een dement mannetje op allerlei knoppen te drukken en er gebeurd niets (bv als ik een kamer selecteer) of ik kan nergens mijn Spotify muziek vinden. Dan na lang zoeken en meestal 1 of twee keer de app opnieuw opstarten krijg ik eindelijk in de kamer de muziek die ik wil, maar ik ben inmiddels zwaar geirriteerd en merk dat ik zelfs al minder vaak de muziek aanzet. Sonos heeft nu dan toch eindelijk zijn eigen Microsoft Vista ontworpen. Het vreemde is ook dat ik zowel bij mijn eerste kennismaking met Sonos, als in de udpates erna, nooit problemen heb gehad met de layout en logica. Dit is een shit product en dan die vreselijke witte kleur. Ik wil maar een ding weten, kan ik terug naar de oude versie?? Ik wil met liefde deze de-installeren en een vorige versie erop zetten, maar stop met ons te overtuigen dat dit allemaal veel makkelijker is, want jullie hebben de plank misgeslagen en het zou mooi zijn als je daar voor uit kwam. Graag een URL naar de oude/vorige versie en dan zijn wij weer helemaal vrienden.....
Reputatie 2
Badge +2
Het is niet mogelijk om terug te gaan naar de oude versie.
Badge
oh wat zou ik graag terug gaan naar de oude app, rustig zwart beeld... altijd mijn muziek in beeld, makkelijk naar andere kamers wisselen en zoeken terwijl ik in het afspeel scherm zit, niet eerst onhandig links boven een knopje aanraken...niet hoeven scrollen naar mijn afspeellijsten, of favorieten... heb ik ineens twee handen nodig op mijn telefoon... jammer dit, en vreemd dat ik deze versie niet via het beta programma aangeboden gekregen heb terwijl ik wel meedoen aan het betaprogramma..
Badge
ook jammer dat ik net extra speakers gekocht heb, maar misschien kunnen ze nog terug...
Ik gebruik Sonos al zo'n 7 jaar naar volle tevreden maar d
e nieuwe app slaat de plank volledig mis: zowel mijn dochter, zoon, moeder als ik kunnen na 2 weken nog steeds niet omgaan met dit gedrocht. Met de regelmaat van de klok worden kamers ongewild gegroepeerd waardoor de wachtrij wordt gewist, we kunnen de verschillende muziek-services slecht of niet vinden, witte achtergrond is héél trendy maar verwarrend, kortom: hoe kunnen we de vorige app-versie terugkrijgen?
Reputatie 2
Badge +2
Zoals in een aantal berichten hierboven aangegeven, het is niet mogelijk om terug te gaan naar de vorige app. Ik begrijp de frustratie absoluut, maar zoals aangegeven zijn de eerste paar weken na een wijziging van een layout die we al 4 jaar ongeveer hebben te kort om dergelijk commentaar meteen op te nemen in een nieuwere versie. Mijn advies is om even de tijd te nemen de app door te nemen. De app werkt namelijk, sneller dan eerder. Beter? Persoonlijk vind ik van wel maar dit is niet aan mij om voor u te bepalen. Maar geef het in ieder geval een beetje tijd om werkelijk te begrijpen hoe de nieuwe app werkt, en als u dan eventuele verbeteringen zou willen zien en/of punten heeft over wat u denkt dat de oude app beter deed, dan willen we dat soort informatie graag hebben.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)