Binnenkort nieuwe wijzigingen voor de Desktop Controller

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 1007 Reacties
De Sonos Desktop Controller voor PC en Mac krijgt spoedig de langverwachte visuele update. Als preview kan je de nieuwe stijl hieronder zien. Het lijkt en voelt iets meer als de Sonos app voor iOS en Android. We brengen deze nieuwe versie tegelijk uit met de nieuwe software update ergens in de komende weken. Daarnaast passen we ook een paar functies aan in de Desktop Controller. Dit staat hieronder beschreven.

Toen we de desktopcontroller in 2005 introduceerden, was het een volwaardige Sonos controller die gratis gebruikt kon worden naast onze toegewijde hardware controller. Tegenwoordig is onze gratis app voor smartphones en tablets de meest populaire manier hoe mensen Sonos bedienen en heeft de Desktop Controller die positie niet meer.

Ons onderzoek toont aan dat de meeste Sonos-bezitters hun mobiel pakken om Sonos te installeren, dus hebben we besloten om onze focus te leggen bij de apparaten waar gebruikers het meeste voor kiezen, onze app voor iOS en Android.

We zijn van plan door te gaan met het ondersteunen van de Desktop Controller omdat het een handige manier is om Sonos van dag tot dag te bedienen terwijl je je PC gebruikt. Er zijn ook functies die enkel op de Desktop Controller gedaan kunnen worden, dus we blijven het toevoegen van een muziek bibliotheek en handmatig radiostation toevoegen ondersteunen.

Naast de visuele updates zoals boven zichtbaar, zal de volgende versie ook enkele onderbenutte menu’s verwijderen, de meeste hiervan zijn om instellingen te wijzigen. Hier is een volledige lijst met wat we exact verwijderen uit de Desktop Controller:

• Instellen of overzetten van een systeem
  • Toevoegen van een speaker aan een bestaand systeem
  • De mogelijkheid om speakers te koppelen (surround, stereo paar, Sub toevoegen)
  • Kamers hernoemen
  • Spelers te registeren
  • TV setup voor Beam, Playbase en Playbar
  • Ouderlijk toezicht
  • Netwerk instellingen en beheer
  • Lijn-in instellingen
  • Aanmelden of afmelden van het beta-programma
  • Herstellen van je Sonos account wachtwoord (Dit is nog steeds mogelijk op een computer via Sonos.com)

Het verwijderen van deze mindergebruikte instellingen staat ons toe om ons meer te focussen op de mobiele beleving van de Sonos app, terwijl we ook de Desktop Controller behouden als manier om het afspelen, groeperen en andere basis functies op je computer uit te voeren.

We zijn ook nieuwe en spannende methodes aan het ontdekken om Sonos te bedienen, inclusief onze recente Smart Home integratie samen met onze open API en het Sonos Sound Platform. Nu meer dan ooit kunnen ontwikkelaars en smart home ontwikkelaars integreerders zich richten op het ontwikkelen voor Sonos als het geluidsplatform voor thuis.

14 Reacties

Badge
Dus zowel alles wordt eruit gesloopt? Het is geen desktop controller meer maar een desktop player? Dat is toch wel jammer, zitten nogal wat cruciale instellingen tussen die ik normaliter via de desktop app regel. Layout is dan weer wel nice.
Badge +1
Vreemd dat het netwerkbeheer uit de desktop controller wordt gehaald, de netwerk instellingen zijn altijd beter vanaf een desktop te beheren dan vanaf een mobiel device welke in veel gevallen (bij de meeste mensen) niet eens een eigen vast ip-adres heeft.

Dan een playlist of afspeellijst maken via een netwerk op een mobiel device in plaats van via een desktop kan natuurlijk ook.
Reputatie 1
Badge
Nieuwe ziet er goed uit.
Maar... al die instelling die lijken te verdwijnen , zijn juist diegene die handig zijn via de Desktop controller !

Ik zou dan meer voorstellen om de basis inderdaad simpel te houden, en een knop te voorzien "advanced" waar dan pas al deze instellingen die zouden verdwijnen terug op te kunnen roepen en te gebruiken. ;-)
Badge
Ik gebruik alleen maar de mac desktop controller, app via ios gebruik ik bijna nooit.

Maw kan ik ook de update weigeren zonder gevolgen?
Reputatie 3
Badge +3
Je kan de update weigeren maar op een gegeven moment zal dit betekenen dat bepaalde functies (of je gehele systeem als het lang genoeg duurt) niet meer zullen werken. Dit komt omdat er een groot aantal afhankelijkheden in het systeem zitten die constant geupdate worden (zoals integraties van muziekservices en dergelijke), dus als je kiest om niet up te daten zullen dergelijke integraties niet meer werken in de toekomst.

Wat dat betreft zijn de enige instellingen die weg gaan instellingen die je vaak maar 1 of een paar keer gebruikt, dus wat dat betreft zou ik je aanraden gewoon up te daten, en als je iets van instellingen wilt aanpassen specifiek, om dan naar de App via iOS te gaan.
Badge
Das niet zo mooi, gebruik de ios app zelden, altijd een gezoek. App voor de apple watch zou wel welkom zijn.
Badge
Tja ...... en toch blijft een PC een oneindig veel beter device op zaken op in te regelen als een tablet of telefoon.

En ja ....... het is een trend om de krochten qua instellingen te verstoppen of verwijderen. Maar misschien gewoon set configuratie settings te maken: standaard en advanced.

Bediening voor iOS is matig en aardig voor volume +/- . Via PC blijft vele malen beter / makkelijker
Mijn huis staat stilaan vol met sonos spullen, de nononse sound is echt het sterke punt voor mij, maar bij elke software update die beperkingen aan hardware toevoegt of in een aantal gevallen onmogelijk maakt om verder te gebruiken, denk ik al gauw , WAT EEN NONSENS. Ik zou de verantwoordelijken in jullie hoofdkwartier graag oproepen om over de manier van evolueren van jullie producten en software een keer heel erg goed na te denken.
Ik ben behoorlijk teleurgesteld over de functionaliteit van de desktop controller. Nu moet ik alleen al veel meer handelingen doen om bijv even te zorgen dat mijn tv het geluid niet overneemt. En dan ook nog via een ander device dan de pc waar ik al achter zit. Lekker klantvriendelijk om je klanten zo te dwingen om een mobiel device te gebruiken. Ook nog eisen stellen aan de versie van android en ios. Anders is het niet compatible. Gaan jullie me straks ook nog vertellen dat ik het sonos systeem lease in plaats van bezit zoals met windows? M.a.w. stoppen straks mn speakers ermee omdat jullie besluiten dat het tijd wordt voor nieuwe? Mooie marketing truc dit. Langzaam een kant opgeduwd worden.
Badge
Merkte ook dat ik moest inloggen op "mijn Sonos" om een speaker toe te voegen. Waarom ...... dit was vroeger nooit nodig. Waarom moet iedere hardware boer zo nodig een account hebben voor iets wat ik lokaal / niet in de Cloud wil regelen / gebruiken :-(
Reputatie 4
Badge +2
Gamer schreef:

Ik ben behoorlijk teleurgesteld over de functionaliteit van de desktop controller. Nu moet ik alleen al veel meer handelingen doen om bijv even te zorgen dat mijn tv het geluid niet overneemt. En dan ook nog via een ander device dan de pc waar ik al achter zit. Lekker klantvriendelijk om je klanten zo te dwingen om een mobiel device te gebruiken. Ook nog eisen stellen aan de versie van android en ios. Anders is het niet compatible. Gaan jullie me straks ook nog vertellen dat ik het sonos systeem lease in plaats van bezit zoals met windows? M.a.w. stoppen straks mn speakers ermee omdat jullie besluiten dat het tijd wordt voor nieuwe? Mooie marketing truc dit. Langzaam een kant opgeduwd worden.

Je kunt het automatisch afspelen van de soundbar uitzetten vanuit de kamer instellingen.
Wel zul je dan elke keer de app erbij moeten pakken om de Sonos het commando te geven de TV af te spelen, want dit zal dan niet meer automatisch gebeuren.
Verder doet Sonos altijd zijn best bepaalde software en hardware zo lang mogelijk mee te laten gaan.
Ga er dan ook niet vanuit dat je speakers in de nabije toekomst niet meer zouden functioneren.
Wat een vreemde stap. Ik gebruikte juist de desktop versie om mijn SONOS te onderhouden...
Noem het dan inderdaad een desktop player, ipv een controller.
Reputatie 4
Badge +2
Desktop Player zou inhouden dat de computer zelf het geluid zou geven, dat doet het niet.
Het blijft een afstand's bediening van het Sonos systeem, dus een Controller :)
Update ziet er zeer strak uit. Ben blij dat ie wel blijft. Snap het wel, toekomst gaat steeds meer richting voice en mobile.
Ondanks dat, merk ik dat ik zelf toch juist steeds meer afstand neem van mobile.
(stiekem dus toch wel balen...)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen